Buďte verní Bohu

0
Hľadajte jedine Boha, nezastavujte sa pri ničom, čo je stvorené.

Ak hovoríte, ako by ste nehovorili, ak sa pozeráte, ako by ste nevideli, ak počúvate, ako by ste nepočúvali. Jedine Boh sám je všetkým, stvorenie je ničotou a hriechom. Všetko na zemi je márnosťou, pretože všetko, čo je pominuteľné, je ničím. Vo chvíli smrti budeme veľmi ľutovať, že sme nevyužili čas!... 

K čomu prirovnávam svojho Boha? K oceánu? To nestačí. Keby celá zem mala iba jedna kvapku vody, aby sa osviežila, nestačilo by jej to. Podobne i láska všetkých sŕdc nestačí pre Teba, môj Bože. Ja som kvapka a Ty si oceán. Túžim po srdci väčšom, než je zem i more, aby ťa milovalo!...


Zostúpila som do mora na samotné dno jeho priepasti a počula som: Pozri sa na všetko a všetko preskúmaj. Pozrela som sa na všetky zvieratá, ktoré žijú v mori a obzrela si všetky skaly i celé stvorenia, ktoré more ponúka. A potom som v mori uvidela Boha, a celé more bolo obsiahnuté v Bohu.
Potom som sa vrátila na zem, prechádzala som ňou, vošla som do samého stredu a našla som Boha vo všetkom, všade a celá zem bola obsiahnutá v Bohu.

A vtedy som počula hlas ktorý mi povedal: Tak, ako sa tie zvieratá, ktoré žijú v mori (žijú a hýbu sa v mori), podobne všetko, čo je na zemi, žije a hýbe sa v Bohu a je obklopené Bohom.

Buďte verní Bohu. Keď bude človek verný Bohu, Boh bude verný človeku. Nie je to Boh, ktorý človeku stanovuje trest, to človek si ho sám vyžaduje. Neexistuje človek, ktorý by mohol Boha obviniť.
A predsa, Boh je smutný – keby mohol byť smutný – že je prinútený jednať zbraňami človeka... Pozrite sa na otca, ktorý miluje svojho najstaršieho syna. Čím viac ho hreší  čím viac rán mu udeľuje, tým sa syn stáva zlým. Aby ho zachránil, musí ho otec poslať do väzenia. A človek je Bohu drahší než Jeho prvorodený Syn...
A predsa, i keď my opúšťame Boha, On nám dáva čas i skrúšenosť... Môj Bož, buď naším sudcom, nie ako človek, ale ako Boh, ako Otec a Stvoriteľ. 

Pane, ďakujem ti, že chceš byť mojim sudcom, radšej chcem ísť do pekla z Tvojej vôle a z Tvojho rozhodnutia, než ísť do neba zo svojho vlastného rozhodnutia.

Pane, som čierna, černejšia než uhlie, ale Tvoje milosrdenstvo, ktoré je väčšie než more, ma umyje. Keby sa všetci išli do mora napiť a umyť, more by sa kvôli tomu ani nevyčerpalo, ani nezašpinilo.
Pane, Ty si to more. Mnohí po tebe túžia, ale sme slepí: nevieme ťa ani hľadať, ani ťa vidieť, ani ťa nájsť. Temnota nás oslepuje. Ja sa medzi nich, Pane, tiež počítam... 

Zmiluj sa nad mojimi bratmi, Bože môj, zľutovanie! Oni ťa oslávia lepšie než ja... 
Nachádzala som sa nižšie, než oni a mňa si vytrhol z priepasti... Nemilujem ťa tak, ako si to zasluhuješ. Vymaž, môj Bože, (ich hriech), vymaž...
Pán sa radšej zľutuje nad úbohým chorým, než nad spravodlivým, ktorý sa bojí stvorenia...
Áno, Pane, hovoríš mojim bratom, že nemajú spravodlivé srdce: „Ten, ktorý sa bojí stvorenia, odsúva Ma stranou.“ Srdce spravodlivé a pokorné sa pozdvihuje, prechádza ohňom, prejde všetkým a ide k Bohu... Videla som ho, môžem to dosvedčiť... Nemôžem sa tak pozerať na mojich úbohých bratov...  
Trpezlivosť
Dcéra moja, buď pokojná. Netráp sa tým, čo si o tebe ľudia myslia, buď pokojná. Ľudské zámery sa pominú, dovoľ im, aby sa naplnili.
„Pozri: Ja, ktorý som Bohom, proti tomu nemám námietky, ale čakám. Nemaj námietky ani ty a čakaj spolu so mnou...“

Božia prítomnosť (28. júla 1871 k nej hovorí hlas):
- Dávaj pozor, buď bdelá: Pán túži, Pán túži, Pán túži...
- Ale po čom túži? Prosím, povedz mi.
- On túži, aby si ho nestrácala z očí, dokonca ani štvrť hodinky...

Pocit bezpečia v Bohu – dieťa v matkinom lone
Pane, zachovaj ma vždy v Tvojej láske tak, ako matka uchováva dieťa vo svojom lone. Ono tam nepotrebuje nič k jedlu, ani k pitiu, je chránené pred každým nebezpečím, u svojej matky má všetko...
Pane, keď ma zachováš vo svojej láske, nič mi nebude chýbať...
Netúžim po ničom inom, než byť iba tvojou, nechcem sa od Teba nikdy odlúčiť...
Ako dieťa, ktoré sa stane krehké a zraniteľné, keď opustí lono matky, tak i ja by som bola nešťastná, keby som ťa opustila...
Zachovaj ma, Pane, vo svojom lone, zachovaj mi vo vnútri svojej lásky...

sr. Mariam /malá Arabka!
Masima

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top