Malé ofícium o Nepoškvrnenom počatí Panny Márie - Modlitbové hodinky z 15. storočia

3
(Tieto modlitbové hodinky pochádzajú z 15. storočia)

Nočná modlitba
V. Moje ústa prespevujú Panne.
R. Márii chválu vzdávajte.
V. Pani svätá, príď mi na pomoc.
R. A ochraňuj ma pred nepriateľmi.
Sláva Otcu... (Veľkonočné obdobie. Aleluja)

Hymnus
Zdravas' buď, Pani svätá, Kráľovná anjelská ,
o, Panna nad pannami a Hviezda nebeská.
Zdravas’, plná milosti, svetlosť Božia jasná:
Ponáhľaj sa pomáhať svetu, Panna šťastná.
Pred vekmi ťa Pán zvolil, skôr než čo iného,
bys´ mu bola matkou Syna, jeho jediného.
A ten, čo teba stvoril, i teba okrášlil:
od hriechu Adamovho zachovať ťa ráčil.

V. Vyvolil si ju Pán Boh a predurčil.
R. V svojom stánku útulok jej pripravil.
V. Pani, podporuj moju modlitbu.
R. A moje volanie nech dôjde ku tebe. 

Modlime sa. Svätá Panna Mária, nebeská Kráľovná, Matka nášho Pána Ježiša Krista a Pani sveta, ty nikoho neopúšťaš a nikým nepohŕdaš, milostivo vzhliadni na nás biednych a vypros nám u svojho Syna odpustenie hriechov.
A keď si teraz pripomíname tvoje nepoškvrnené počatie, dúfame, že dosiahneme večnú spásu, skrze Ježiša Krista, ktorého si ty, prečistá Panna porodila, a ktorý s Bohom Otcom žije a kraľuje v dokonalej jednote s Duchom Svätým po všetky veky vekov. Amen.

V. Pani, podporuj moju modlitbu!
R. A volanie moje nech dôjde ku tebe!
V. Vzdávajme vďaky Pánovi.
R. Buď Bohu chvála.
V. A duše veriacich skrze milosrdenstvo Božie nech odpočívajú v pokoji.
R. Amen. 


Ranné chvály
V. Pani svätá, príď mi na pomoc.
R. Pred mojimi nepriateľmi ma ochráň.
Sláva Otcu...

Hymnus 
Zdravas´ buď, múdra Panna, schránka Bohu vzácna,
stĺpmi dom okrášlený, kvetmi stôl zdobený, 
od všetkých hriechov uchránena´s  bola,
hneď čo si sa v prečistom živote počala.
Matkou si všetkých živých, všetkých svätých brána,
Hviezda si Jakubova i anjelská sláva.
Prehrozná si diablovi ako šík bojovný,
bezpečné útočisko buď kresťanom isto.

V. Pán ju stvoril v Duchu Svätom.
R. A začlenil ju medzi všetky svoje diela.
V. Pani, podporuj moju modlitbu!
R. A volanie moje nech dôjde ku tebe!

Modlime sa. Svätá Panna Mária... (ako pri nočnej modlitbe)

Modlitba predpoludním
V. Pani svätá, príď mi na pomoc.
R. A ochráň ma pred nepriateľmi.
Sláva Otcu... 

Hymnus
Zdravas´ buď, Archa zmluvy a trón Šalamúna,
Dúha pekná na nebi, rúno Gedeona.
Ohnivý ker Mojžiša, ratolesť Árona,
zavretá Božia brána, plást medu Samsona.
Tak sa patrí na Syna, Kráľa nebeského,
ktorý si ťa vyvolil z národu ľudského.
Aby ani poškvrna hriechu škaredého
v ničom nepoškvrnila slávnu Matku jeho.
V. Ja prebývam na výsostiach.
R. A môj trón je na oblakovom stĺpe.
V. Pani, podporuj moju modlitbu.
R. A moje volanie nech dôjde ku tebe.

Modlime sa. Svätá Panna Mária... (ako pri rannej modlitbe)

Modlitba napoludnie
V. Pani svätá, príď mi na pomoc.
R. A ochráň ma pred nepriateľom.
Sláva Otcu...

Hymnus
Zdravas´, Matka panenská, rodička prečistá,
chrám si Trojice svätej a nádoba čistá.
Ty si radosť anjelov, poklad všetkej krásy,
všetkých slastí záhrada, útecha v žiali si.
Palma trpezlivosti, céder poctivosti,
požehnaná zem si ty bez poškvrny zlosti.
Ty mesto Najvyššieho, i východná brána:
Tebe milosť preveľká od Boha je daná.
V. Ako ľalia medzi tŕním.
R. Tak moja priateľka medzi Adamovými dcérami.
V. Pani, podporuj moju modlitbu.
R. A moje volanie nech dôjde ku tebe.

Modlime sa. Svätá Panna Mária... (ako pri nočnej modlitbe) 

Modlitba popoludní
V. Pani svätá, príď mi na pomoc.
R. A ochráň ma pred nepriateľmi.
Sláva Otcu...

Hymnus
Zdravas´ buď, veža krásna, v pevnosti Dávida,
útočisko ma isté, kto k tebe sa pridá.
Tvoje čisté počatie dľa sľubu Božieho
Moc i silu zničilo draka pekelného.
Ó, žena najmocnejšia, Abigail krásna,
Judita taká silná, nad Ráchel si šťastná.
Ráchel spásu Egypta, Jozefa zrodila,
ty sveta Spasiteľa šťastne si nosila.
V. Celá si krásna, Priateľka moja.
R. A dedičnej poškvrny nikdy nebolo na tebe.
V. Pani, podporuj moju modlitbu.
R. A moje volanie nech dôjde ku tebe.

Modlime sa. Svätá Panna Mária... (ako pri nočnej modlitbe)

Večerná modlitba
V. Pani svätá, príď mi na pomoc.
R. A ochráň ma pred nepriateľmi.
Sláva Otcu...

Hymnus
Zdravas´ buď, hviezda jasná, ty nám v noci svietiš,
ochraňuj aj v temnostiach svoje verné deti.
Slovo božie prišlo k nám a telom sa stalo,
by ľudské pokolenie večný život malo.
Toho slnka lúčmi Mária sa svieti,
jasá ako dennica vo svojom počatí.
Medzi tŕň im ľalia šliapeš hada tylo,
krajšie svietiš než mesiac tomu, čo zblúdilo.
V. Ja som spôsobila, aby na nebi vyšlo slnko, ktoré nezapadá.
R. A prikryla som celú zem ako oblak.
V. Pani, podporuj moju modlitbu.
R. A moje volanie nech dôjde ku tebe.

Modlime sa. Svätá Panna Mária... (ako pri nočnej modlitbe)

Modlitba pred spánkom
V. Pani naša, nech tvoj Syn, Ježiš Kristu, uzmierený tvojimi prosbami, nám udelí milosť obrátenia.
R. A nech od nás odvráti svoj hnev.
V. Pani svätá, príď mi na pomoc.
R. A ochráň ma pred nepriateľmi.
Sláva Otcu...

Hymnus
Zdravas´ buď, Matka čistá, Kráľovná milosti,
čo si korunovaná hviezdami jasnosti.
Nad všetkými anjelmi tvoja česť je stála,
stojíš v zlatom odeve vedľa Krista Kráľa.
Ty si Matka milosti, nádej všetkým hriešnym,
hviezdou v búrke na mori, chorým liekom nežným.
Brána si otvorená do neba, radosti,
by sme sa tam dostali, vypros nám milosti.
V. Ako rozvoniavajúci olej je tvoje meno, Panna Mária.
R. Preto ťa tvoji služobníci milovali.
V. Pani, podporuj moju modlitbu.
R. A moje volanie nech dôjde ku tebe.

Modlime sa. Svätá Panna Mária... (ako pri nočnej modlitbe)

Odporúčanie
Hymnus
Zbožne obetujeme tebe, Panna nežná,
tieto hodinky sväté na česť tvojho mena.
Buď nám v hodine smrti pomoc istá, stála,
ó, presladká Mária. Amen. Bohu chvála.

Ant. Tento prút je je bez hrče dedičného hriechu a bez kôry osobného hriechu.

V. Panna, pri počatí ostala si nepoškvrnenou.
R. Pros za nás Otca, ktorého Syna si porodila. 

Modlime sa. Svätý Bože, nepoškvrneným počatím Panny Márie pripravil si dôstojný príbytok svojmu Synovi a pre budúce zásluhy jeho smrti uchránil si ju od každého hriechu, prosíme ťa, daj, aby sme na jej orodovanie prišli k tebe s čistým srdcom. Skrze Krista, nášho Pána. Amen.


vložil: Masima
Tags

Zverejnenie komentára

3 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Vážení priatelia!
    V hodinkách o Nepoškvrnenom počatí Panny Márie v modlitbe, ktorá sa modlí po každých hodinkách napr. v noci, dopoludnia, predpoludním atď., má byť:
    "ktorý s Bohom (Otcom) žije a kraľuje v dokonalej jednote s Duchom Svätým po všetky veky vekov. Amen.

    Verím, že chybu na ktorú som upozornil, opravíte.
    Ďakujem a
    s pozdravom ostáva
    br.Matej-kap.
    P.S. Hodinky si chcem stiahnuť do mobilu, opravené. Ešte raz vďaka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za upozornenie, je to opravené

      Odstrániť
    2. Veľká vďaka za skorú odpoveď a opravu textu.

      Odstrániť
Zverejnenie komentára
To Top