Zjavenia o osobnom súde

0
Videnie súdu duše, ktorá sa bude očisťovať

Mala som aj ďalšie zjavenie, pri ktorom som videla dušu istej ženy, ktorú k Bohu viedol vojak a Etiópčan (Etiópčan tu symbolizuje diabla). Bolo mi povedané: "To, čo teraz uvidíš, sa odohralo s touto dušou po tom, čo opustila telo." Keď dušu priviedli pred Sudcu, zostala tam sama, už nebola v rukách svojich sprievodcov. Stála tam nahá a smutná, nevediac, kde napokon skončí.

Pred zrakom Sudcu a celého nebeského zástupu sa ako prvý ujal slova ozbrojený vojak: "Nie je spravodlivé viniť túto dušu za hriechy, ktoré odčinila spoveďou." 

Z knihy spravodlivosti zaznela takáto odpoveď: "Aj keď táto duša konala pokánie, nesprevádzala ho skrúšenosť a pravé zadosťučinenie úmerné veľkosti jej hriechov. Teraz preto bude musieť trpieť za hriechy, ktoré neodčinila pokáním, kým ešte mala čas."

Po týchto slovách duša začala tak usedavo plakať, že to vyzeralo, akoby sa úplne zrútila. Na moje počudovanie, hoci bolo vidno jej slzy, nezačula som vzlykanie ani nijaký iný zvuk.


Kráľ potom povedal duši: "Nech teraz tvoje svedomie vyjaví hriechy, po ktorých nenasledovalo primerané zadosťučinenie." 

Duša povedala: "Beda mi, že som nekonala podľa Božích prikázaní, o ktorých som počula a ktoré som poznala!" Potom obviňujúc sa dodala: "Nebála som sa Božieho súdu."

Kniha jej odpovedala: "Preto sa teraz musíš báť diabla."

V tej chvíli sa duša začala triasť od strachu, akoby sa mala na mieste rozpustiť ako sneh na jarnom slnku a povedala: "Takmer vôbec som nemilovala Boha. Preto som vykonala tak málo dobra."

Kniha jej pohotovo odpovedala: "A preto je spravodlivé, aby si sa viac priblížila k diablovi, než k Bohu, pretože diabol ťa zlákal svojimi pokušeniami a privábil k sebe."

Duša odvetila: "Teraz si uvedomujem, že ku všetkému, čo som robila, ma podnecoval diabol."

Z knihy zaznela odpoveď: "Spravodlivosť nariaďuje, že diabol má právo na to, aby odplatil tvoje skutky bolesťou a trestom."

Duša povedala: "Od hlavy po päty som bola zaodetá pýchou. Niektoré z mojich márnivých a pyšných spôsobov som vynašla ja sama, iné som len nasledovala podľa zvykov svojej rodnej krajiny. Umývala som si tvár a ruky nielen preto, aby moje telo bolo čisté, ale aj kvôli tomu, aby ho ľudia nazývali krásnym."

Z knihy zaznela odpoveď: "Spravodlivosť hovorí, že diabol má právo na to, aby ti dal odplatu za to, čo si si zaslúžila, pretože si sa obliekala a krášlila podľa toho, ako ti vnukal a hovoril."

Duša opäť prehovorila: "Často som otvárala ústa a vypúšťala z nich oplzlé reči, pretože som sa chcela zapáčiť ostatným a moje srdce túžilo po týchto necudných veciach. Jediné, čo ho od nich zdržovalo, bol strach z hanby pred ľuďmi a z ich nevôle." 

Z knihy zaznela odpoveď: "Preto ti bude vytrhnutý jazyk a tvoje zuby budú poohýbané kliešťami. Bude ti predložené všetko, čo z duše nenávidíš a všetko, v čom máš zaľúbenie, ti bude odňaté."

Duša povedala: "Mala som veľké potešenie z toho, keď sa ľudia riadili mojím príkladom, všímali si, čo robím a napodobňovali moje spôsoby."

Z knihy zaznela odpoveď: "Je teda spravodlivé, aby každý, kto sa chytil do osídla hriechov, za ktoré budeš potrestaná, znášal rovnaký trest a prišiel na to isté miesto, ako ty. Tvoja bolesť narastie zakaždým, keď tam príde niekto ďalší, kto napodobňoval tvoje spôsoby."

Po týchto slovách som videla, ako ju podrobili hroznému mučeniu. Keď to videl Etiópčan, povedal: "Ó, najvyšší Sudca, hriechy tejto duše boli teraz spravodlivo potrestané. Teraz spoj nás dvoch, túto dušu a mňa, aby sme sa od seba neodlúčili!" 

Keď to počul ozbrojený vojak, povedal: "Počúvaj, najvyšší Sudca, ktorý vieš všetko! Teraz je na Tebe, aby si si spomenul na poslednú myšlienku a vzplanutie citu tejto duše na konci jej života. Vo svojej poslednej chvíli jej prišla na myseľ táto myšlienka: "Ach, keby mi Boh ešte doprial života, s radosťou by som odčinila svoje hriechy, slúžila Mu po celý zvyšok svojho života a nikdy viac by som Ho neurazila. Ó, najvyšší Sudca, toto boli jej posledné myšlienky a túžby. Pane, rozpomeň sa tiež na to, že táto osoba nežila dosť dlho na to, aby nadobudla dostatočne chápavé svedomie. Preto, teda, Pane, mysli na jej mladý vek a zaobchádzaj s ňou milosrdne!"

Z knihy spravodlivosti zaznela odpoveď: "Posledné myšlienky, ako sú tieto, si nezasluhujú peklo." Sudca potom povedal: "Nech sa pre zásluhy môjho umučenia tejto duši otvorí nebo hneď potom, ako podstúpi očisťovanie od svojich hriechov, ktoré bude trvať tak dlho, ako vyžaduje spravodlivosť, alebo aj kratšie, ak sa jej dostane pomoci od tých, čo ešte žijú."

Vysvetlenie: táto žena zložila v prítomnosti kňaza sľub panenstva, no potom sa vydala a zomrela pri pôrode. 

Masima
zdroj: Zjavenia sv. Brigity Švédskej 
Tags

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top