Svätá Gemma Galgani mala jeho obrázok pod vankúšom

0
Jedna pani, ktorá navštevovala Gemmu v chorobe, jej raz doniesla novénu k ctihodnému (dnes už svätému) Gabrielovi Possenti, mladému pasionistovi, a jeho životopis. Gemmu to však ihneď neoslovilo a strčila knihu pod vankúš so slovami, že jej stačí Ježiš.

Onedlho však na ňu doľahla hlboká melanchólia a premenila sa na silné pokušenie - bol to diabol, ktorý ju najprv zdeptal, a potom sa jej zjavil a hovoril: Keď sa necháš viesť mnou, vytrhnem ťa z tohto utrpenia a úplne ťa uzdravím. A nedám ti len zdravie, ale každé potešenie, po ktorom zatúžiš.

Gemma hovorí: Takmer som podľahla. Ale zrazu som dostala nápad; rozhodla som sa pre Gabriela a zvolala som: "Najprv duša, až potom telo!"

Nepriateľ zaútočil ešte raz, ale Gemma opäť s dôverou vzývala ctihodného Gabriela a diabol sa stiahol. 
Potom sa so zápalom pustila do čítania životopisu tohto mladého pasionistu. Bola nadchnutá jeho čnosťami a cestami.
Keď sa neskôr pani vrátila pre knihu, Gemma jej ju vracala so slzami v očiach. Ale svätý Gabriel jej odplatil túto malú obetu a v tú istú noc...

"...zjavil sa mi vo sne, bol celý v bielom. Najprv som ho nespoznala. On si to všimol, a keď si zložil bielu tuniku, zbadala som, že je oblečený ako pasionista. Potom som ho hneď spoznala, ale zostala som ticho. Nato sa ma spýtal, prečo som plakala, keď som vracala jeho životopis. Neviem, čo som odpovedala, ale on mi odvetil: "Buď dobrá a vrátim sa k tebe."


Gemma sa s dôverou začala utiekať k dnes už svätému Gabrielovi. Neskôr o tom napísala: Stále viac a viac som obdivovala jeho čnosti a jeho cesty. Moja oddanosť voči nemu stále rástla. V noci som nespala bez jeho obrázku pod vankúšom, a potom som ho vnímala pri sebe. Neviem, ako to vysvetliť, ale cítila som jeho prítomnosť. Zakaždým a pri každej činnosti mi brat Gabriel prišiel na myseľ.

Gemme sa počas choroby zjavoval pasionista sv. Gabriel a často ju oslovoval: Sestrička moja!

Možno aj preto si myslela, že sa má stať rehoľníčkou. Považovala to za Božiu vôľu. Okrem toho, chcela nasledovať aj dobré sestry od svätého Kamila de Lellis, ktoré ju navštevovali v chorobe, a s láskou sa o ňu starali.

Na sviatok Nepoškvrneného Počatia v roku 1898 sa rozhodla, že Panne Márii sľúbi, že ak sa uzdraví, vstúpi do kláštora. Rozmýšľala aj o konkrétnom ráde, ale raz sa jej zjavil Gabriel a povedal jej: Gemma, spokojne zlož sľub, že sa staneš rehoľnicou, ale nič viac nepridávaj. Myslel tým, že sa nemá zaväzovať pre konkrétny rád. Mala sa líšiť od iných rehoľníc svojou mystickou premenou v Pána Ježiša.

Gemma o tom povedala svojmu spovedníkovi a ďalej hovorí: Hneď mi dal povolenie; navyše mi dal aj ďalšiu potechu - dovolil mi zložiť sľub panenstva, čo mi predtým nechcel dovoliť.

Gemma totiž už dávnejšie prosila svojho spovedníka, aby jej dovolil zložiť sľub panenstva. Prosila som ho o povolenie mnoho rokov, ale nevedela som, čo to znamená. Ale podľa toho, čo som si o tom myslela, bol to ten najkrajší dar pre Ježiša. Nemohla som získať to povolenie, ale miesto sľubu panenstva mi spovedník dovolil zložiť sľub čistoty. Potom, na Vianoce 1897, som zložila Ježišovi tento sľub. Pamätám si, že Ježiš sa mu veľmi tešil. Aj moja radosť bola taká veľká, že som prežila noc a nasledujúci deň v raji.

Krátko pred smrťou teda dovolil tento svätý biskup zložiť svojmu duchovnému dieťaťu aj sľub panenstva.

Posledná nádej - Novéna
Zdalo sa, že 21 ročná Gemma leží už na smrteľnej posteli. Jej choroba trvala už celý rok. Ležala nepohnuto a nevládala sa ani obrátiť, len keď jej pomohli dobré sestričky od svätého Kamila de Lellis, ktoré ju chodili navštevovať. Bola úplne odovzdaná do Božej vôle a trpezlivo čakala, čo s ňou bude.
Lekári jej už nedávali takmer žiadnu šancu, ale rozhodli sa ešte pre poslednú operáciu. Okrem toho jej pravidelne vypaľovali rany pozdĺž chrbtice. Táto obdivuhodná pacientka však odmietala akékoľvek zmiernenie bolestí a všetky tieto operácie podstupovala bez umŕtvovania, pri plnom vedomí. Ale každý pokus o vyliečenie bol márny. Lekári sa nakoniec vzdali. 2. februára 1899 prijala viatikum. 

Gemma opisuje, čo sa stalo potom: Konali trojdňové pobožnosti a novény za moje uzdravenie. Ja sama, povzbudená toľkými vzácnymi slovami z Ježišovho života, som zostala ľahostajná. 
Práve vtedy jedna z mojich bývalých učiteliek, ktorá bola veľmi chorá, ma prišla posledný raz pozrieť a rozlúčiť sa, kým sa nestretneme v nebi. Potom ma prosila, aby som vykonala novénu k blahoslavenej Margite Márii Alacoque a uistila ma, že mi vymôže milosť buď dokonalého uzdravenia, alebo že po smrti pôjdem priamo do neba. Aby som jej urobila radosť, začala som ju 23. februára 1899. 

Bola skoro polnoc, keď som počula preberanie ruženca, pocítila som ruku na čele a počula som hlas, ktorý opakoval deväťkrát za sebou Otčenáš, Zdravas´ a Sláva Otcu. Ale pre vyčerpanosť som takmer nevládala odpovedať. 
Ten hlas sa ma pýtal: "Chceš sa uzdraviť? S vierou sa modli každý večer k Najsvätejšiemu Srdcu Ježišovmu. Prídem za tebou, kým sa novéna neskončí, a budeme sa modliť spolu k tomuto Najsvätejšiemu Srdcu." Bol to pasionista Gabriel Possenti; a ako sľúbil, každý večer prišiel. Položil mi ruku na čelo a spolu sme recitovali Otčenáše a mala som pridať tri Sláva Otcu k blahoslavenej Margite Márii. 
Novéna skončila presne na prvý piatok v marci. Dala som zavolať svojho spovedníka a vyspovedala som sa. Skoro ráno, stále pripútaná k posteli, som prijala sväté prijímanie. Ó, aké šťastné chvíle som prežila s Ježišom! 
Pýtal sa ma: "Chceš sa uzdraviť?" 
Pre hlboké dojatie som však nedokázala odpovedať. Len srdcom som odvetila: "Ježiš, ako len Ty chceš." 
Môj dobrý Ježiš! Milosť bola udelená. Bola som uzdravená. Bolo to len chvíľu po druhej ráno, potom som vstala. Všetci okolo plakali od radosti. Ja som bola tiež šťastná, nie kvôli uzdraveniu, ale že Ježiš si ma vybral za Svoje dieťa. 
Naozaj, predtým ako odišiel, mi povedal: "Dieťa moje, dar, ktorý si dnes ráno prijala, budú nasledovať mnohé ďalšie a ešte väčšie. Budem stále s tebou a budem tvojím Otcom a Ona bude tvojou Matkou," povedal ukazujúc na Pannu Máriu Bolestivú. "Otcovská pomoc nikdy nebude chýbať tým, ktorí sa zveria do Mojich rúk. Preto nebudeš mať žiadnu núdzu, aj keď ťa zbavím každej útechy a pomoci v tomto svete."

Gemmine uzdravenie bolo okamžité a dokonalé. Pôvodcom bolo Najsvätejšie Srdce Ježišovo, orodovníčkou bola blahoslavená (dnes už svätá) Margita Mária Alacoque a ctihodný Gabriel Possenti (dnes už tiež svätý) bol pomocníkom. A správy o tomto zázračnom uzdravení sa ihneď rozšírili po celom meste.

Masima

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top