Zjavenia svätých o umiestnení v očistci

0
Svätá Terézia mala veľkú lásku k dušiam v očistci a svojimi modlitbami a dobrými skutkami im pomáhala, ako len mohla. Za odmenu jej Boh často ukazoval duše, ktoré oslobodila, videla ich v okamihu ich vyslobodenia z utrpenia a ich vstupu do Neba. Teraz všeobecne vychádzali z lona zeme. „Dostávala som zvesť o smrti rehoľníka, ktorý bol predtým provinciálom tejto provincie, a potom o inej osobe. Poznala som sa s ním a on mi preukázal veľkú službu. Táto správa vo mne vyvolala veľký nepokoj. Aj keď bol tento človek chvályhodný za veľa cností, obávala som sa o záchranu jeho duše, pretože bol superior po dobu dvadsiatich rokov a vždy sa veľmi bojím o tých, ktorí sú poverení starostlivosťou o duše. S veľkým zármutkom som išla do oratória, tam som zaprisahala nášho Božského Pána, aby pre tohto rehoľníka použil to málo dobrého, čo som urobila počas svojho života, a dodal zvyšok jeho nekonečnými zásluhami, aby mohla byť táto duša oslobodená z očistca.

Zatiaľ, čo som so všetkou vrúcnosťou prosila o túto milosť, uvidela som pri svojej pravej strane, ako táto duša vychádza z hlbín zeme a v nadchnutej radosti vystupuje do Neba. Aj keď bol tento kňaz vekom pokročilý, javil sa mi s črtami muža, ktorý ešte nedovŕšil tridsať rokov, a s tvárou, ktorá bola plná svetla.

Táto vízia, aj keď bola veľmi krátka, ma nechala zaplavenú radosťou a bez tieňa pochybností o pravde toho, čo som videla. Keď ma delila veľká vzdialenosť od miesta, kde tento Boží služobník ukončil svoje dni, bol to nejaký čas predtým, keď som sa dozvedela podrobnosti o jeho povzbudzujúcej smrti, všetci tí, ktorí boli toho svedkami, s obdivom hľadeli, ako si zachoval vedomie do poslednej chvíle, slzy, ktoré vyronil, a pocity pokory, s ktorou odovzdal svoju dušu Bohu.

Rehoľník mojej komunity, veľký Boží služobník, bol mŕtvy ani nie dva dni. Hovorili sme pre neho offícium mŕtvych pre zbor, sestra čítala lekciu a ja som stála, aby som povedala verš. Keď bola povedaná polovica hodinky, uvidela som dušu tohto nábožného, ktorá vyšla z hlbín zeme, ako ten, o ktorom som práve hovorila odišiel do neba.

V tom istom kláštore zomrel, vo veku osemnástich alebo dvadsiatich rokov, ďalší rehoľník, skutočný vzor horlivosti, nábožnosti a cnosti. Jeho život bol iba trpezlivým znášaním chorôb a utrpenia. Po tom, čo som ho videla takto naživo, nepochybovala som, že má viac, ako dostatočné zásluhy na to, aby bol vyslobodený z očistca. Napriek tomu, keď som bola na offíciu, predtým, ako bol pochovaný, a asi štvrť hodiny po jeho smrti, videla som, ako jeho duša rovnako vychádza zo zeme a stúpa do neba.“ 


Podobný príklad je zaznamenaný v dokumente Život svätého Louisa Bertranda, rádu svätého Dominika. Tento život, ktorý napísal otec Antist, rehoľník rovnakého rádu a ktorý žil so svätcom, bol vložený do Acta Sanctorum 10. októbra. 
V roku 1557, keď svätý Louis Bertrand býval v kláštore Valentia, došlo v tomto meste k vypuknutiu moru. Strašný mor sa rýchlo šíril a hrozil vyhladením obyvateľstva, každý sa chvel o život. Rehoľník spoločenstva, ktorý sa chcel vrúcne pripraviť na smrť, urobil svätcovi generálnu spoveď z celého svojho života a keď ho opúšťa, povedal: „Otče, ak by sa teraz malo páčiť Bohu, aby ma zavolal, vrátim sa a oznámim ti svoj stav v druhom živote.“ Krátko nato zomrel a nasledujúcu noc sa zjavil svätcovi. Povedal mu, že bol zadržaný v očistci pre niekoľko drobných chýb, ktoré ešte treba napraviť, a prosil svätca, aby ho odporučil komunite. Svätý Louis túto žiadosť ihneď oznámil priorovi, ktorý sa ponáhľal odporučiť dušu zosnulého na modlitby a sväté obety bratov, zhromaždených v kapitule.

O šesť dní neskôr prišiel muž z mesta, ktorý nevedel nič o tejto udalosti, čo sa stala v kláštore, aby sa pred otcom Louisom vyspovedal a povedal mu „že sa mu zjavila duša otca Klementa. Videl - ako povedal - otvorenú zem a dušu zosnulého Otca, ktorá vyšla celá slávna a dodal, že to pripomínalo nádhernú hviezdu, ktorá stúpala vzduchom smerom k nebesiam.“

V životopise svätej Magdalény de Pazzi, ktorú napísal jej spovedník, otec Cepari, z Ježišovej spoločnosti, môžeme čítať, že táto Božia služobnica bola svedkom vyslobodenia duše za nasledujúcich okolností: Jedna z jej sestier v kláštore, zomrela pred nejakým časom, keď svätec, ktorý bol jedného dňa v modlitbe pred Najsvätejšou sviatosťou, videl zo zeme dušu tejto sestry, stále uväznenú v žalároch očistca. Bola zahalená plášťom plameňov, pod ktorým ju pred prudkým ohňom chránilo rúcho oslnivej belosti a zostala celú hodinu na úpätí oltára a v nevýslovnom zničení adorovala skrytého Boha v Eucharistii. Táto hodina adorácie, kedy ju Magdaléna videla vystupovať, bola poslednou z jej pokánia, keď tá hodina ubehla, vstala a odletela do neba.


Masima

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top