Z duchovného denníka Alice Lenczewskej /15./

0
Miesta v texte, označené "†" sú slová Pána Ježiša, miesta označené "•" sú slová Matky Božej, anjelov, svätých, či duší v očistci. Biblické texty sú vždy od Pána Ježiša po Alicinej modlitbe a prosbe o slovo v duchu tzv. náhodného otvorenia.

Piatok 17. 7. 1987, 20 h.
† Musíš sa naučiť so Mnou hovoriť medzi ľuďmi. Uprostred ich hlasov počuť Môj. Pýtať sa, radiť. Skús to, Ja ti pomôžem. Túžim po tvojej otvorenosti voči Mojej prítomnosti nielen vtedy, keď sme sami. Túžim po nej stále.

Nedeľa 19. 7. 1987, 9:15 h.
- Včerajšia večerná Eucharistia bola plná Tvojej obetavej lásky. Taká veľká a tak cituplná, akú poznám z Tvojich dotykov. A znovu slzy, ktoré aj tak nie sú ničím v porovnaní s Tvojou dobrotou, porozumením, súcitom a obeťou bolesti. A znovu ten pocit, že sa dusím, lebo nemôžem vyjsť zo seba, aby som priľnula k Tvojim nohám, môj Kriste. Žijem medzi dvoma pocitmi: túžbou vstúpiť do ohňa Tvojej lásky a obete, alebo strachom pred utrpením, ktoré je takmer hmatateľné. Vezmi to všetko a urob, čo chceš.
† Vzal som ti všetko. Zostala len láska a strach. Potom ti strach tiež vezmem. Zostane len láska plná radosti a utrpenia. Utrpenie bude trvať tak dlho, kým sa nesplní tvoja obeť lásky. Vtedy zostane radosť zo Mňa a vo Mne.
- Stále mám v srdci Tvoj pohľad lásky pred rokom a stále som obklopená tou láskou plnou smútku i bolesti, láskou tak veľmi milujúcou nás, ktorí Ti spôsobujeme tú bolesť ...
† Plač, dieťa. Tvoje slzy lásky sú pre Mňa darom, ktorý mierni bolesť nevďačnosti.
† K svätosti sa dochádza skrze utrpenie pochopenie seba i Mňa. A znášanie seba v tvári Mojej svätosti. A spálenie všetkého v ohni čistej lásky.
"Tak teda muž opustí otca a matku a obráti sa k svojej žene a obaja budú jedným telom: toto tajomstvo má veľký dosah; chcem povedať, že sa vzťahuje na Krista a Cirkev." (Ef 5,31-32)
† Tak by sa mala spojiť so Mnou duša, ktorá odpovedala na Moje volanie snúbeneckej lásky.

Nedeľa 19. 7. 1987, 22:40 h.
† Rôznymi spôsobmi vediem ľudí. Medzi tými, ktorých cesty sú podobné, je porozumenie. Nemá význam ani storočie, ani doba spolužitia so Mnou.


Pondelok 20. 7. 1987, 23:40 h.
† Neboj sa Mojej lásky. Ja ti ju predsa dávam, aj keď prostredníctvom človeka. Každá láska, ak je čistá, je Moja. Ja prichádzam do sŕdc a dávam ju, a radujem sa, keď sa Moje deti o ňu delia. Raduj sa, Moja snúbenica, túžim nielen po tvojich slzách, ale aj po úsmeve.

Utorok 21. 7. 1987, 22:25 h.
- Nerobím nič užitočného ...
† Obetovanie seba na zadosťučinenie je užitočnejšie než všetka vonkajšia pôsobnosť. A je najdokonalejšou formou modlitby.

Štvrtok 23. 7. 1987, 9:15 h.
† Chcem ti prejaviť jemnosť Mojej lásky a vrúcnosť Mojej lásky, aj sladkosť, dobrotu, jemnosť i pracovitosť Mojej lásky. Chcem ti vyjaviť mnoho odtieňov Mojej lásky, pretože takou obklopujem každé Moje dieťa. A veľmi si želám, aby Moje deti vzťahovali svoje ruky a objali Ma s dôverou a odovzdanosťou. Chcem ich objať, chcem ich pritúliť, tíšiť bolesť z oddelenia a pôsobiť im radosť. Nechcem vaše činy - chcem vašu lásku a dôveru. Ste maličkí a bezradní a zostanete takými. 
Neničte svojimi ambíciami svoje detské srdcia. Nebuďte dospelými s ich samostatnosťou, sebaistotou, horúčkovitou činnosťou. Buďte bezradní, slabí, vyhľadávajte stále Moju starostlivosť a Moju podporu. Keďže takí naozaj ste a takých vás milujem, takých vás potrebujem. 
Túžim po vašej odovzdanosti a dôvere, aby som vás mohol preniesť cez zlo a bolesti sveta tam, kam idem, a skrze vašu nevinnosť a čistotu roztvárať srdca, otvárať oči tým, čo sa stratili - pozdvihovať ich a milovať. 
Moje deti, nebojte sa byť malými voči svetu - slabými a neschopnými. Ja tak veľmi túžim, aby som vás mohol nasmerovať, viesť krok za krokom. Túžim vás mať stále vo svojom náručí. Nevytrhávajte sa a neutekajte za svojimi plánmi, túžbami. Usilujte sa o to, aby som Ja za vás rozhodoval, plánoval, pôsobil. Ja to urobím lepšie. Vy máte byť len odovzdaní a dôverčiví. 
Ja som - túžim vás mať spojených s Mojím Srdcom. Od každého Môjho dieťaťa očakávam lásku, ale od každého očakávam iný spôsob, ako lásku vyjadrovať, pretože každému som dal iné srdce, inú myseľ, iné podmienky rastu a rozvoja. A inak prichádzam ku každému. 
Prosím ťa, miluj všetky Moje deti. Buď prostá, prirodzená a otvorená voči každému. Každý je slabý a úbohý a potrebuje dobro, a najviac tí, pre ktorých je tak ťažko uveriť a zmieriť sa so svojou slabosťou, bezmocnosťou, so svojou ľudskou biedou. 
Odovzdávaj Mi vo svojom srdci všetko, čo ťa stretáva: každú radosť, každé trápenie, každý smútok a túžby. A tiež každého človeka, ktorého stretneš, aj každú činnosť, ktorú konáš. Tak veľmi Mi môžeš dať v každej chvíli. Po tom od teba túžim a to očakáva Moje Srdce. Deľ sa so Mnou o všetko, Moje dieťa. Ja to všetko prijmem, nasýtim svojou láskou, premením a urobím z toho dokonalý dar, obeť zadosťučinenia, ktorú zložím pred Otcovým trónom.
"Ale v tom všetkom veľkolepo víťazíme prostredníctvom toho, ktorý si nás zamiloval. Áno, som si tým istý, ani smrť, ani život, ani anjeli, ani kniežatá, ani prítomnosť, ani budúcnosť, ani mocnosti, ani výšina, ani hlbina, ani žiadne iné stvorenie nás nedokáže odlúčiť od Božej lásky prejavenej v Kristovi Ježišovi, našom Pánovi." (Rim 8,37-39)

Štvrtok 23. 7. 1987, 23:45 h.
† Každá vec, Mne odovzdaná s láskou, prinesie dobré ovocie. Ja sa o to postarám, narovnám, napravím. Dôveruj aj vtedy, keď ničomu nebudeš rozumieť, keď budeš vidieť zlo a pád. Všetko je v Mojej moci a obráti sa k dobrému.
- A ľudia?
† Ľudí presievam ako obilie. Plevy odletia s vetrom, a zrno ostane a bude čisté. Zostane zdravé obilie a zomeliem ho na múku, aby sa z nej upiekol chlieb k jedlu a hostie k obetovaniu. Nestaraj sa o plevy, tie musia odpadnúť pri silnejšom závane. Také je Moje právo. Nesnaž sa dozvedieť - snaž sa dôverovať.
- A to Tvoje dieťa - ako bude oddelené?
† Je obetnou hostiou za tých, ktorí majú byť chlebom k jedlu pre hladných.
- Videla som dnes Tvojho služobníka a ďalších Tvojich vyvolených v nejednotnosti a nesúlade.
† Ukázal som ti to, aby si vedela, ako veľa obetí a modlitieb je práve potrebných za Mojich vyvolených, aby obstáli.

Piatok 24. 7. 1987, 9 h.
† Keby ľudia boli viac obrátení ku Mne a pozornejšie počúvali, mohli by byť oveľa múdrejší, videli by v pravde sami seba a oceňovali by sa vo svetle Mojej múdrosti. Veľmi veľa - vlastne všetko robia bez dovolávania sa Mojej múdrosti, namiesto toho užívajú svoje vlastné, ľudské rozumovanie a predvídanie. 
Najčastejším motívom je okamžitá realizácia vlastných prianí s veľmi zúženým pohľadom a bez zamyslenia sa nad dôsledkami. Motívom pre takýto ľahkomyseľný postup je pýcha a sebectvo - hlavné ľudské hriechy, ktoré začali v Raji pod stromom pravdy. Postupujete tak, ako Eva: bezmyšlienkovite, krátkozrako, uspokojujúc chvíľkové chcenie preto, aby ste si dopriali a druhým imponovali. Dokonca aj tí, ktorých som si vybral, vo veľkej miere, viac alebo menej vedome postupujú rovnako. 
Napadlo ťa, že takýchto som vás stvoril. Stvoril som vás obmedzených - to je pravda, ale dal som vám srdce, ktoré môže milovať, a rozum, ktorým môžete usilovať o rozlišovanie. Navyše toho som vám dal Moje slová a poslal som tiež Môjho Syna, ktorý vám všetko vysvetlil a ukázal svojim životom.
Stále k vám hovorím a ukazujem pravdu aj dobro, ale vy ste radšej slepí a hluchí - zahľadení iba do seba. A napriek Mojej všemohúcnosti som voči vám bezmocný, pretože som vám dal slobodnú vôľu. Z lásky som vám ju dal. Nechcel som, aby ste boli ako zvieratá, podriadení Mojej múdrosti. Prial som si, aby ste si lásku a múdrosť vybrali dobrovoľne a aby som vás tak mohol obšťastniť ako Moje skutočné deti, zrodené z Môjho Ducha a z Mojej lásky. 
Ale vy sa rozhodujete vyberať si zlo a hlúposť a odriekania sa dedičstva, ktoré je vám predurčené v Mojom kráľovstve. Jediným prostriedkom pomerne úspešným, aby ste sa zachránili, je ešte bolesť, utrpenie a strach. Aj takéto kruté prostriedky musím používať, pretože vás milujem a je Mi vás ľúto, že smerujete k vlastnej záhube. Ešte to jediné vás navracia a chráni. 
Musím vás vyľakať a spôsobiť vám veľkú bolesť, aby sa vám zachcelo otvoriť oči a navrátiť sa z cesty zatratenia. Musím to urobiť, aby som zachránil tisíce Mojich detí, ktoré každý deň požiera satan. Vy to nevidíte, lebo pre vás je výhodnejšie byť slepými, ale ja to všetko vidím. Počujem volanie a vidím zúfalstvo a úzkosť hynúcich, bolestný krik, ktorý už nikdy neprestane. Tak, ako nikdy neustane radosť a šťastie tých, ktorí zostali so Mnou.
Deti, ktoré sa obetujú za druhých, zachránia tisíce, hoci podľa ľudského hodnotenia nerobia nič. Iná je naozajstná miera skutočnosti a iná je tá ľudská. Dnes som ti dokonca dal znamenie, že tvoja starosť o niekoho bola prijatá. A k tej osobe som prišiel vo dvojitej Hostii, ktorú si dostala. Nevie o tom, ale stalo sa to a raz to spozná. 
Túžim sa k tebe prihovárať za všetkých okolností, nielen vtedy, keď kľačíš predo Mnou. Voči každému Môjmu dieťaťu mám rovnakú túžbu. Chcem, aby každý žil s otvoreným srdcom, aby spojenie so Mnou stále existovalo. Aby som vás mohol nepretržite živiť Mojou láskou a pravdou. Vy nemusíte nič robiť, len túžiť po tom pokrme. 
Tak, ako dieťa v lone matky jej obklopené a s ňou spojené, aby mu jej životodarná sila dávala život. Také musí byť spojenie duše so Stvoriteľom. To nie je metafora - taká je duchovná skutočnosť, také sú proporcie možnosti. Pozri sa na seba v úlohe embrya, a vtedy spoznáš pravdu o svojej nemohúcnosti a závislosti. Poznáš nezmyselnosť všetkých vlastných ambícií a počínanie bezo Mňa, bez rozpoznania Mojej vôle. Poznáš tiež rozsah Mojej starostlivosti a Mojej lásky.
- Zamyslela som sa nad tým, akým spôsobom je určovaná tematika toho, o čom ku mne Pán hovorí.
† Prostredníctvom rôznych situácií ti ukazujem problémy, o ktorých s tebou chcem hovoriť, aby som ťa mohol vychovávať aj viesť. A ty v závislosti na tom, nakoľko máš otvorené oči i srdce, vidíš, prežívaš a pýtaš sa. Zameraj sa na cieľ tých rozhovorov: nie je to pre uspokojovanie tvojej zvedavosti, ale aby som ťa vychovával. Rovnaký cieľ má Písmo sväté a rôzne proroctvá. A všetko preto, aby som vám dal šťastie života vo Mne. Chcem každého pripraviť na plnosť šťastia. Každý dostane podľa miery svojej túžby a vrúcnosti vo spolužití so Mnou plným lásky.
"Jej cesty sú plné slasti, všetky jej chodníky vedú k blaženosti. Je stromom života tomu, kto ju uchopí, a kto ju drží, nadobúda šťastie." (Pr 3,17-18)

Piatok 24. 7. 1987, 15:05 h.
† Ak človek spozná, Kým skutočne som, musí plakať nad sebou i nad ľudstvom. Ukazujem ti len čiastočku tej pravdy. Keby si ho spoznala, nemohla by si žiť pre bolesť z pravdy o sebe a poznanie šťastia Mojej lásky. Neľutuj sĺz lásky. Ničoho neľutuj. Voči láske, akú máš vo Mne, je všetko ničím.

Masima
zdroj: voľný preklad MCM


Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top