Pán Ježiš dal tejto mníške 6-slovnú modlitbu

0
Pierina Lorenzina Betrone sa narodila v Saluzze 6. apríla 1903 ako dcéra Pietra Betroneho a Giuseppiny Nirino, ktorí vlastnili pekáreň. Pierina bola druhou z ich šiestich dcér. Bola zdravá, milá a zábavná. Nikto by si nikdy nepredstavoval, že by si ju mohol Ježiš vybrať za jednu z Jeho milovaných „duší obetí“ a že jej dá šesť slovnú modlitbu, aby bola „neustálym aktom lásky“.

Po normálnom detstve sa Pierina stala tínedžerkou. Bola vytrvalá v živote modlitby a oddaná ruženci. Jedného dňa, keď mala 13 rokov, bola na ceste odprevadiť svoju matku, keď zažila zážitok, ktorý opísala ako výbuch modlitby zo svojho mladého srdca. Zastala a zvnútra sa ozvali slová "Bože môj, milujem ťa!" Zahalil ju pocit duchovnej intenzity a tento okamih bol začiatkom jej zvláštneho vzťahu s Pánom.

V deň sviatku Nepoškvrneného počatia sa Pierina zasvätila Najsvätejšej Panne. Keď sa po prijímaní vrátila ku kľačadlu, jasne počula slová: "Chceš byť moja?" Celkom nechápala, čo sa deje, no ten moment bol taký intenzívny, že sa rozplakala. Pomedzi slzy a bez toho, aby vedela, čo sa s ňou deje, odpovedala „Áno“.

Pierina vedela, že je povolaná do rehoľného života. Zdalo sa, že vždy čelila prekážkam, keď sa snažila dostať do neklauzúrnych rádov, ale nezúfala, pretože verila, že Ježiš ju pripravuje pre zámer, ktorý pre ňu pripravil. V 21 rokoch sa jej konečne podarilo dostať do rádu.

Jej spovedník don Accomasso si uvedomil, že je stvorená pre klauzúrny rád a poradil jej, aby vstúpila do kláštora klarisiek (Rehole františkánov kapucínov) v Turíne. Pierina vstúpila do kláštora 17. apríla 1929. Po príprave a období rozlišovania zložila 28. februára 1930 sľuby a prijala meno sestra Mária Consolata.


Ježiš ju viedol na jej duchovnej ceste a živote. Ako naznačovalo jej meno, stane sa utešiteľkou Jeho Najsvätejšieho Srdca. V Turíne je navyše Panna Mária uctievaná titulom Consolata. V ten istý deň, keď dostala závoj, počula slová: „Nevolám ťa na nič iné ako na toto: na neustály akt lásky“.

Sestra Maria Consolata zložila svoje večné sľuby 8. apríla 1934. Pracovala ukrytá pred svetom ako kuchárka, vrátnička a obuvníčka. 9. novembra toho istého roku napísala, že „Ježiš jej zjavoval dôverné utrpenie svojho Srdca spôsobené nevernosťou duší, ktoré mu boli zasvätené“.

Nastal čas, keď sestra Mária Consolata začala mať vrúcnu túžbu odčiniť hriechy sveta. Napísala, že Ježiš jej povedal: „Nemysli na mňa ako na tvrdého Boha, pretože som predovšetkým Boh lásky“.

V tom čase dal Ježiš sestre Consolate modlitbu, ktorú chcel, aby ju od tej chvíle všetci recitovali: „Ježiš, Mária, milujem vás! Zachráňte duše“. Mníška ju začala nepretržite recitovať. Ježiš jej povedal, že v rámci tejto modlitby bol vyjadrený „neustály akt lásky“.

Sestra Maria Consolata veľmi trpela tuberkulózou. V roku 1939 napísala: „Mojím osudom je zomrieť po malých kúskoch“. Rehoľná sestra čelila hroznému utrpeniu až do svojej smrti 18. júla 1946, keď mala 43 rokov.

Mníška napísala strany a strany citátov od Ježiša, svojho Pána a Spasiteľa, a všetky sú zdokumentované. 6. apríla 2019 pápež František vyhlásil Máriu Consolata Betrone za ctihodnú.

„Je to nádherná prosba, krátka modlitba, ktorú náš Pán predniesol sestre Márii [Consolata] Betrone. Hovorí: „Ježiš, Mária, milujem vás, zachráňte duše“. Je to veľmi jednoduchá modlitba, ale má veľkú váhu“.

Dôležitosť tejto krátkej, ale veľmi silnej invokácie možno pochopiť zo slov, ktoré Ježiš inšpiroval sestre M. Consolata Betrone a ktoré čítame v jej denníku:

Žiadam ťa len o toto: skutok neprestajnej lásky, Ježiš, Mária, milujem vás, zachráňte duše.

Povedz mi, Consolata, akú krajšiu modlitbu mi môžeš predniesť? Ježiš, Mária, milujem ťa, zachráňte duše: láska a duše! Čo chceš krajšie?

Som smädný po tvojom akte lásky! Consolata, miluj ma tak veľmi, len ma miluj, miluj ma vždy! Túžim po láske, ale po úplnej láske, po nerozdelených srdciach. Miluj ma pre každého a pre každé ľudské srdce, ktoré existuje ... Som taký smädný po láske ... Ty uhasíš môj smäd ... Môžeš ... Chceš to! Odvaha a vpred!

Vieš, prečo ti nedovolím toľko hlasných modlitieb? Pretože akt lásky je plodnejší. „Ježiš, milujem ťa“ opravuje tisíc rúhaní. Pamätaj, že dokonalý skutok lásky rozhoduje o večnej spáse duše - Ježiš, Mária milujem vás, zachráňte duše.

Slová Ježiša, ktoré vyjadrujú jeho radosť z tohto vzývania a ešte viac z duší, ktoré ním môžu dosiahnuť večnú spásu, sú úžasné. Tento utešujúci prísľub mnohokrát nachádzame v spisoch sestry M. Consolata, ktorú Ježiš pozval na zintenzívnenie a ponúknutie svojej lásky: Nestrácaj čas, pretože každý akt lásky predstavuje dušu. Zo všetkých darov je najväčším darom, ktorý mi môžeš dať, deň naplnený láskou.

Túžim po neprestajnom Ježiš, Mária, milujem vás, zachráňte duše od času kedy vstaneš, dovtedy, keď ideš spať. Sestra M. Consolata vysvetľuje Ježišove slová takto: Hneď ako sa ráno zobudíš, okamžite začínam s aktom lásky a silou vôle ho neprerušujem, kým večer nezaspím a modlím sa, aby sa počas môjho spánku k nemu namiesto mňa modlil môj anjel strážny. 

Skutok lásky, ktorý Ježiš neustále chce, nezávisí od slov vyslovených perami, ale je vnútorným činom mysle, ktorá myslí na milovať, vôle, ktorá chce milovať, srdca, ktoré miluje. Formulka Ježiš, Mária milujem vás, zachráňte duše má byť jednoducho pomocou.

Vyvolávajú zo mňa strach, zatiaľ čo ja som len dobrý! Ako zabúdajú na prikázanie, ktoré som dal: „Milovať budeš Pána, svojho Boha, celým svojím srdcom, celou svojou dušou, atď...“. Dnes, ako včera, ako zajtra, budem od svojich stvorení žiadať vždy a len lásku.
  
Masima - Verím a Dôverujem
Tags

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top