Novéna k Anjelovi strážcovi

0
Ako sa modliť túto novénu: je vhodné sa stíšiť a pokúsiť sa uvedomiť si prítomnosť Pána a jeho anjelov.

Spomeňme si tiež na všetky naše denné nedbalosti a prehrešky, ktoré nás od Boha vzďaľujú. Tak sa najlepšie pripravíme na samotné čítanie. 

Každý z deviatich dní tejto novény je venovaný spomienke na niektorého z anjelov, ako nám ho predstavuje Sväté Písmo. Nasleduje:
meditácia nad prečítaným úryvkom, 
modlitba z príslušného dňa novény 
a litánie k úcte anjelov strážcov


1. deň: Anjel spája nebo a zem
"I snívalo sa Jakubovi, že vidí rebrík opretý o zem a jeho vrchný koniec siahal až do neba a Boží anjeli vystupovali a zostupovali po ňom." (Gn 28,12)

Anjel Boží, strážca môj, ktorý v nebi stále hľadíš na tvár nebeského Otca, prosím ťa, buď mi rebríkom, smerujúcim k Bohu. Ty vždy vnímaš Božiu vôľu a spĺňaš na zemi to, čo ti prikazuje, daj, nech vždy zachovávam poklad viery a nikdy nestratím Božiu lásku.

Otče náš... Zdravas´ Mária... Sláva Otcu... Anjel Boží, strážca môj... Litánie ku svätým anjelom...

Anjel Boží strážca môj,
prosím ťa, vždy pri mne stoj!
Pomocnú mi ruku daj,
vo všetkom mi pomáhaj,
aby som vždy, v každej chvíli,
viedol život Bohu milý,
a tak tebou chránený,
bol raz v nebi spasený. 
Amen.

2. deň: Anjel sprievodca na ceste
"Hľa, ja pošlem pred tebou svojho anjela, aby ťa ochraňoval na ceste a doviedol ťa na miesto, ktoré som ti pripravil. Maj sa pred ním na pozore a počúvaj jeho hlas!" (Ex 23, 20-21)

Anjel Boží, strážca môj, ktorý ma všade sprevádzaš, povzbudzuj ma svojimi vnuknutiami. Bdej nad mojimi myšlienkami, slovami a skutkami, aby som žil podľa Božej vôle. Daj, nech všetko, čo robím, konám pred tebou a s tebou.

Otče náš... Zdravas´ Mária... Sláva Otcu... Anjel Boží, strážca môj... Litánie ku svätým anjelom...

3. deň: Anjel pomáhajúci porozumieť Božiemu slovu
"Ešte som hovoril v modlitbe, keď rýchlo priletel muž, Gabriel, ktorého som videl predtým vo videní a dotkol sa ma v čase večernej obety. Počúval ma, zhováral sa so mnou a riekol: Daniel, teraz som prišiel, aby som ťa zrozumiteľne poučil. Na začiatku tvojich prosieb vyšla reč a ja som prišiel vyložiť ti ju, pretože si miláčik. Pozoruj teda reč a porozumej videnia! (Dan 9, 21-23)

Anjel Boží, strážca môj, ktorý ma s múdrosťou poúčaš, prosím ťa, osvieť moju myseľ, aby som dokázal porozumieť Božiemu slovu. Daj, nech sa každodenné rozjímanie stane oporou a svetlom pre moju vieru.

Otče náš... Zdravas´ Mária... Sláva Otcu... Anjel Boží, strážca môj... Litánie ku svätým anjelom...

4. deň: Anjel, ktorý predkladá naše modlitby Pánovi a lieči
"Keď si sa modlil ty a Sára, ja som prednášal spomienku vašej modlitby pred Pánovu slávu. A Boh ma opäť poslal, aby som uzdravil teba i tvoju nevestu Sáru. Ja som Rafael, jeden zo siedmich anjelov, čo sú vždy pripravení predstúpiť pred Pánovu velebu. (Tob 12, 12.14-15)

Anjel Boží, strážca môj, ktorý prinášaš moje modlitby pred Pánovu tvár, pros za mňa Boha, aby vypočul moje prosby a udelil mi milosti, o ktoré pokorne žiadam.

Otče náš... Zdravas´ Mária... Sláva Otcu... Anjel Boží, strážca môj... Litánie ku svätým anjelom...

5. deň: Anjel, ktorý vyslobodzuje z jamy levovej
"Môj Boh poslal svojho anjela a zavrel pysky levom, takže mi neublížili, lebo sa u neho zistila moja nevina, ale ani proti tebe, kráľ, som nespáchal nič zlé." (Dan 6,23)

Anjel Boží, strážca môj, ktorý držíš nado mnou svoju ochrannú ruku, prosím ťa, vzďaľuj odo mňa všetko zlé. Daj, nech premáham diablove nástrahy a vysloboď ma zo všetkých nebezpečenstiev.

Otče náš... Zdravas´ Mária... Sláva Otcu... Anjel Boží, strážca môj... Litánie ku svätým anjelom... 

6. deň: Anjel, ktorý sa zjavuje vo sne
"Zjavil sa mu vo sne Pánov anjel a povedal: Jozef, syn Dávidov, neboj sa prijať Máriu, svoju manželku, lebo to, čo sa v nej počalo, je z Ducha Svätého." (Mt 1,20)

Anjel Boží, strážca môj, ktorý mi vždy dokážeš dobre poradiť, prosím ťa, vysloboď ma zo všetkých pochybností. Pomáhaj mi, aby vždy dokázal nájsť vhodné riešenie.

Otče náš... Zdravas´ Mária... Sláva Otcu... Anjel Boží, strážca môj... Litánie ku svätým anjelom...

7. deň: Anjel, ktorý posilňuje v úzkostiach
"Tu sa mu zjavil anjel z neba a posilňoval ho. A on sa v smrteľnej úzkosti ešte vrúcnejšie modlil, pričom mu pot stekal na zem ako kvapky krvi." (Lk 22, 43-44)

Anjel Boží, strážca môj, ktorý stále stojíš po mojom boku, nedopusť, aby som ťa urážal a zarmucoval. Buď pre mňa bezpečným útočišťom, teš a posilňuj ma v každom trápení.

Otče náš... Zdravas´ Mária... Sláva Otcu... Anjel Boží, strážca môj... Litánie ku svätým anjelom...


8. deň: Anjel vzkriesenia
"Anjel sa prihovoril ženám: Vy sa nebojte! Viem, že hľadáte Ježiša, ktorý bol ukrižovaný. Niet ho tu, lebo vstal, ako povedal. Poďte, pozrite si miesto, kde ležal." (Mt 28, 5-6)

Anjel Boží, strážca môj, ktorý ma už od detstva ochraňuješ, otvor mi oči, aby som videl veci, ktoré pre mňa pripravila Božia prozreteľnosť. Daj mi dôveru, že môžem obnoviť svoj život, aby smeroval k nebu a k Bohu.

Otče náš... Zdravas´ Mária... Sláva Otcu... Anjel Boží, strážca môj... Litánie ku svätým anjelom...

9. deň: Anjel, ktorý prenáša do neba
"Keď žobrák umrel, anjeli ho zaniesli do Abrahámovho lona. Zomrel aj boháč a pochovali ho. A keď v pekle v mukách pozdvihol oči, zďaleka videl Abraháma a Lazára v jeho lone." (Lk 16, 22-23)

Anjel Boží, strážca môj, ktorý ma máš rád, otvor moju dušu pre svet Božej lásky a povstaň proti všetkému, čo ma zdržuje na ceste k životu. Keď nastane hodina mojej smrti, vlož ma do milujúcej Božej náruče.

Otče náš... Zdravas´ Mária... Sláva Otcu... Anjel Boží, strážca môj... Litánie ku svätým anjelom...

vložil: Masima


Tags

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top