Svätá Jana z Arcu a svätý archanjel Michael

0
Jana z Arku (1412-1431), svätica, mučeníčka a patrónka Francúzska, bola prostá dedinčanka, keď na zvláštne vnuknutie opustila rodný dom, aby sa stala vojakom a oslobodila Francúzsko od anglických agresorov. Bola potom obvinená z bludárstva a zomrela na hranici po veľkom súdnom procese.

Na základe súdneho spisu je možné spoznať súhrnné anjelské posolstvo a zázračnú revolučnú silu anjelskej vôle, ktorá je výrazom vôle Božej. Anjeli ju nazývali "mladučkou pannou, Božou dcérou". Toto dievča stelesnilo vo svojom hrdinskom živote anjelské tlmočenie Božej vôle, ktoré však cirkevná hierarchia nechcela počúvať.


Znamenie: Ako trinásťročná som počula Hlas, ktorým Boh riadil moje konanie. Prvýkrát som mala z toho veľký strach. Počula som ten Hlas na poludnie, v lete, v záhrade môjho otca. Počula som Hlas, ktorý prichádzal sprava ... Vždy bola prítomná tiež žiara. svetlo prichádzalo z rovnakej strany ako Hlas a bolo obyčajne veľmi silné. 

Keď som potom bola neskôr vo Francúzsku, počula som tento Hlas veľmi často. Domnievala som sa, že je správne tomuto Hlasu načúvať. Myslím, že mi ho posielal Boh. Keď som ho počula trikrát, pochopila som, že je to hlas anjela. ... Rozumela som mu vždy. Hovoril mi, aby som bola dobrá a chodila do kostola. Povedal mi, že je potrebné, aby som ja, Jana, išla do Francúzska. Dvakrát alebo trikrát mi hovoril každý týždeň, že mám odísť ... Aby môj otec nič nevedel o mojom odchode ... Hovoril mi, aby som odišla do Francúzska, a ja som už nemohla zostať tam, kde som bola. Hovoril mi, aby som oslobodila obsadený Orleans. Aby som išla a vyhľadala Roberta Baudricourta vo Vaucouleurs, kapitána na cvičisku, aby mi dal ľudí, ktorí by ma odprevadili. ... Odpovedala som, že som dievča, ktoré nevie jazdiť na koni ani bojovať ... Potom som povedala svojmu strýkovi, že mám ísť do Vaucouleurs. Odprevadil ma tam. 

Spoznala som Roberta Baudricourta, hoci som ho nikdy v živote nevidela. Bol to môj Hlas, ktorý mi povedal, že je to on ... Dvakrát ma poslal preč. Tretíkrát mi dal ľudí. Hlas mi povedal, čo im mám povedať. Gróf z Loreny rozkázal, aby ma priviedli k nemu. Išla som tam. Spýtal sa ma, či sa uzdraví, bol totiž chorý. Odpovedala som, že to neviem. Povedala som mu niečo o svojej ceste. Žiadala som ho, aby šiel so mnou do Francúzska jeho syn a ďalší ľudia, že sa budem modliť za jeho uzdravenie. Išla som k nemu s jedným lekárom a vrátila som sa do Vaucouleurs ... 

Keď som prišla do Saint-Urbain, spala som v opátstve. Bola som oblečená ako muž. Baudricourt mi dal meč ... Sprevádzal ma jeden panoš a štyria muži v zbrani. Došla som do Auxerre. Zúčastnila som sa omše v katedrále. V tom čase ma Hlasy často navštevovali ... Jeden anjel bol poslaný od Boha, aby dal znamenie kráľovi. Niekoľkokrát som poďakovala nášmu Pánovi. Moji vyšetrovatelia ma prestali mučiť, keď videli znamenia.

Keď kráľ a tiež tí, ktorí boli okolo, videli znamenia a tiež anjela, ktorý ho priniesol, spýtala som sa kráľa, či mu to postačí. Povedal, že áno. Odišla som teda a zašla som do malej kaplnky v blízkosti a počula som, že potom, čo som odišla, viac ako tridsať ľudí mohlo vidieť znamenie. Bolo to z lásky ku mne, že Boh dovolil, aby po mojom odchode videli znamenie a prestali ma vypočúvať.

Anjel povedal kráľovi, aby ma nechal splniť úlohu, že krajina z toho bude mať prospech. Bol to stále ten istý anjel! Nikdy ma neopustil ... jeho posilu som dostávala denne skrze svätú Katarínu a svätú Margitu ... Už od prvej chvíle, kedy som začula Hlas, zložila som Bohu sľub čistoty po celú dobu, ktorú bude chcieť ... Mala som trinásť rokov. Keď sa mi zjavili, bozkávala som zem, kde sa jej dotkli, tak, že som si ľahla tvárou k zemi. Prechádzajú často medzi ľuďmi, ale nikto ich nevidí. Ja som ich videla uprostred ľudí mnohokrát ... Keď sa ku mne obracajú, hovoria mi "mladučká panna, dcéra Božia" ...

Znamenie bolo toto: anjel priniesol kráľovi korunu a oznámil mu, že znovu získa francúzske kráľovstvo s Božou pomocou skrze moje dielo. Povedal mu, aby mi dal možnosť splniť moje poslanie, teda dal mi k tomu ozbrojených mužov. Pretože inak je ďaleko deň jeho korunovácie.

... Koruna bola daná arcibiskupovi z Remeša. Myslím, že v prítomnosti kráľa. Arcibiskup ju vzal a dal ju kráľovi. Bola som pri tom. Teraz je uschovaná v kráľovskej pokladnici. Zdá sa mi, že to bolo v marci alebo v apríli, uplynuli už tri roky. Bolo to po Veľkej noci. Koruna bola z rýdzeho zlata. Bola taká drahocenná, že nedokážem povedať jej cenu. ... Mala povedať, že kráľ bude mať vládu nad celou Francúzskom.

Anjel prišiel zhora ako vyslanec nášho Pána. Vstúpil dverami do komnaty. Keď prišiel pred kráľa, poklonil sa a povedal slová, ktoré som povedala, keď som hovorila o znamení. Potom pripomenul, ako kráľ pokojne znášal veľké súženie ... Kráčal a kládol nohy na zem, keď prichádzal od dverí ku kráľovi ... Keď anjel prišiel, ja som ho sprevádzala a vystúpila som po schodisku, ktoré viedlo do kráľovej komnaty. 
Anjel vstúpil ako prvý a ja som povedala kráľovi: "Sir, tu je vaše znamenie. Prijmite ho!" Ustavične som sa modlila k Bohu, aby dal kráľovi znamenie. 
Keď anjel prišiel, bola som v domčeku jednej dobrej ženy blízko zámku. Potom sme šli spolu ku kráľovi. Bolo s ním mnoho ďalších anjelov, ale všetci ich nemohli vidieť. Mnohí z tých, ktorí nevideli anjelov, videli korunu. Medzi anjelmi mali niektorí krídla, niektorí mali korunu, iní nie. A uprostred nich bola svätá Katarína a svätá Margita, ktoré sprevádzali anjela až do kráľovej komnaty. Anjel ma potom opustil v malej kaplnke. Bola som veľmi smutná a najradšej by som bola išla s ním, chcem povedať moja duša! ...
Anjel prišiel kvôli dôležitej veci: zabezpečiť, aby kráľ uveril znameniu, aby ma moji sudcovia prestali mučiť a aby dobrý ľud v Orleans dostal pomoc, prišiel tiež, aby odmenil dobré knieža v Orleans. Koruna pochádzala od Boha. Na zemi nie je takého zlatníka, ktorý by mohol zhotoviť takú vzácnu korunu. Kde ju anjel vzal, neviem ... Kráľ bol presvedčený dôvodmi ľudí z Cirkvi, ktorí tam boli, a znamením koruny.

Svätý Michael: Svetlo prichádza spolu s Hlasom ... je dobré a sväté ... Chcela by som, aby ho všetci počuli ... Mnoho posily som dostala od svätého Michaela ... Svätý Michael sa ukázal môjmu zraku. Nebol sám, ale bol obklopený nebeskými anjelmi ... Videla som ich svojimi očami ... Keď ma opúšťali, plakala som a chcela som, aby si ma vzali so sebou ... Nemám ešte dovolené, aby som oznámila, čo mi svätý Michael povedal ... Nemyslite si, že všetko svetlo je vyhradené pre vás. Hovorím o duchovnom svetle ... takmer všetky moje videnie sprevádza veľké svetlo. U svätého Michaela som nevidela na hlave žiadnu korunu. Nevidím ho príliš často. Zakaždým, keď ho vidím, pociťujem veľkú radosť ... Videla som svätého Michaela a svätých a viem, že to boli duše v raji ... Videla som ich svojimi očami a verím, že sú to ony, tak ako verím, že existuje Boh.

Obyčajne mi Hlasy hovoria, že budem oslobodená vo veľkom víťazstve; a potom mi hovoria: "Prijmi všetko pokojne, neboj sa mučeníctva, pretože nakoniec uvidíš nebeské kráľovstvo." Tie veci mi hovoria úplne jednoducho. Myslím, že "mučeníctvom" myslia tresty a mučenie vo väzení. Neviem, či budem musieť znášať aj horšie muky, ale v tej veci sa odovzdávam svojmu Pánovi. Verím pevne všetkému tomu, čo mi tieto Hlasy hovoria. Verím, že moja duša bude spasená. Verím tomu tak pevne, ako by sa to už stalo! ... 
Pokiaľ ide o mňa, snažím sa konať vôľu Pána, ktorú mi oznamujú Hlasy. Tie mi nehovoria nič, čo by nepochádzalo z vôle Božej ... Uistil ma o tom svätý Michael ešte skôr, než som počula Hlasy. Verím pevne, že to boli anjeli ... Uverila som tomu okamžite a túžila som tomu veriť. 
Keď sa mi zjavil svätý Michael, povedal mi, že ma navštívi svätá Katarína a svätá Margita, a vyzval ma, aby som počúvala ich rady, pretože dostali za úlohu, aby išli so mnou a radili mi. Mám ich počúvať, pretože je to vôľa Pána ... 

Som si istá, že by som ihneď spoznala, či sa jedná o svätého Michaela, aj keby to bolo falošné zjavenie. Prvýkrát som pochybovala, či je to svätý Michael. Mala som veľký strach. Musela som ho vidieť viackrát, aby som si bola istá, že je to svätý Michael. Prvýkrát, to som bola ešte dieťa ... ale odvtedy ma naučil a ukázal mi toľko vecí, že pevne verím, že je to on ... Na prvom mieste mi povedal, že musím byť dobrým dievčaťom, že Boh mi bude pomáhať ... a potom že pôjdem pomôcť kráľovi ... Rozprával mi o veľkej biede, v akej sa nachádza Francúzsko. Vyzerá ako dobrý muž ... Verím tomu, čo mi hovorí a robí svätý Michael, a to pre dobré rady, posilu a náuku, ktorú mi dal.

Masima
zdroj: Processo di condanna di Giovanna d 'Arco, Guanda 1977
Tags

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top