Sedem modlitieb k Svätému Duchu, ktoré naučil Pán Ježiš svätú Mechtildu

0
1. Ó, najsladší Svätý Duchu, ty pravá studnica a prameň všetkých milostí, ktorý si na deň Tvojho zoslania srdcia apoštolov ohňom svojej Božskej lásky od všetkých hriechov tak dokonale očistil  a sám v sebe úplne posvätiť ráčil, že súc Tebe k ozdobnému príbytku, hotoví zostali. Pokorne ťa prosím, ráč moje biedne srdce očistiť od všetkých hriechov, aby pred Božskými očami mohlo byť videné ozdobené. Amen.

2. Ó, najmilší Svätý Duchu, ktorý si na deň Tvojho zoslania srdcia apoštolov ohňom svojej Božskej lásky tak rozpustil, že celé vtiekli v Boha a boli obnovení v jeho obraze. Prosím ťa, ráč tiež moje srdce očistiť ohňom svojej lásky od všetkých nestálych myšlienok tak, aby sa celkom k Bohu obrátili a mohla som byť s ním zjednotená. Amen.

3. Ó, najmilší Svätý Duchu, ktorý si na deň Tvojho zoslania srdcia apoštolov tak zapálil svojou Božskou láskou, že tí, ktorí predtým boli neistí a chabí a sami seba milovali, boli takí silní a stáli, že sa nestrachovali umrieť, ale mali česť a radosť znášať pre Boha protivenstvá. Prosím ťa, ráč aj mňa svojou láskou proti všetkému zlému posilniť a vo všetkom dobre stálou učiniť, aby som aj ja pre lásku Božiu všetky protivenstvá mohla znášať trpezlivo a radostne. Amen.


4. Ó, najštedrejší Svätý Duchu, ktorý si na deň Tvojho zoslania srdcia apoštolov tak tak preveľmi vínom lásky naplnil, že súc ako opití sami na seba zabudli a viac žiadnej cti, ani vlastného telesného úžitku nežiadali, ale samú česť a slávu Božiu vo všetkých veciach hľadali, prosím Ťa, aby si moju dušu tiež vínom svojej Božskej lásky napojil, a opojiť ráčil, aby som i ja ani cti, ani veci, nevyhľadávala a nežiadala, iba to samotné, čo ku cti a sláve Božej náleží. Amen.

5. Ó, najosvietenejší Svätý Duchu, ktorý si na deň Tvojho zoslania srdcia apoštolov tak hojne vínom Božského utešenia a sladkosti naplnil, že ich potom žiadna pomíňajúca radosť a potešenia nemohli odvrátiť od Boha, prosím Ťa, ráč moje srdce tak naplniť nebeskou sladkosťou, aby sa mu nikdy nejaká zemská radosť a obveselenie nemohli páčiť. Amen.

6. Ó, najtichší Duchu Svätý, ktorý si na deň Tvojho zoslania srdcia apoštolov láskou nebeských vecí ako najsladším nápojom dokonale opojil a ako bez zmyslu učinil, že boli takí zapálení veľkou výrečnosťou žiadostivosti k Bohu, a keby bolo možné, skrze tisíc smrtí chceli k nemu ísť. Prosím Ťa, ráč tiež moje srdce láskou k duchovným veciam tak zapáliť, aby som z celého srdca túžila po Bohu a smrti so všetkými mukami a bolesťami sa vôbec nestrachovala. Amen.

7. Ó, najblahoslavenejší Svätý Duchu, ktorý si na deň Tvojho zoslania srdcia apoštolov svojimi siedmimi darmi tak ozdobil, že súc pred Bohom i pred všetkými anjelmi v najväčšej kráse a ozdobe sa ukázali: prosím Ťa, aby si moju nehodnú a nečistú dušu, ráčil ozdobiť a okrášliť svojimi siedmimi darmi, ako siedmimi drahými kameňmi, aby pred Božskou Tvárou sa mohla ukázať celá krásna a dokonalá. Amen.     

Masima
zdroj: Modlitby svätej Mechtildy
Tags

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top