Z duchovného denníka Alice Lenczewskej /13./

0
Miesta v texte, označené "†" sú slová Pána Ježiša, miesta označené "•" sú slová Matky Božej, anjelov, svätých, či duší v očistci. Biblické texty sú vždy od Pána Ježiša po Alicinej modlitbe a prosbe o slovo v duchu tzv. náhodného otvorenia.

Pondelok 15. 9. 1986, 8:30 h.
- Moja patrónka Faustína, pros za mňa ...
• Boh mi dovolil s tebou hovoriť. To je Jeho milosť. Ďakuj Mu za to. Prihováram sa stále za teba a starám sa o teba. Rada ti pomáham a som ti vďačná, že to chceš. Každý z nás tu by mohol veľa urobiť, keby sa na nich ľudia s tým obracali.
- Čo tam robíte?
• Tešíme sa naším Pánom a staráme sa o vás.
- Modli sa spolu so mnou a uctievaj Pána.
• Robím to stále. Rovnako tak sa môžeš obracať na svoju mamičku.
- Neobracala som sa na teba, mami, pretože som si myslela, že ti to vadí.
• Úplne opačne. Chcem ti pomáhať. Často som s tebou. Je mi ľahšie, keď sa na mňa obraciaš. Buďte Pánovi poslušní vo všetkom. Jeho slovo je Pravda, ktorá je. To, čo On hovorí, existuje. Jeho slovo nie je zvuk, ale skutočnosť, existujúca mimo čas. Nie je problém dodržať slovo v budúcnosti. Všetko, čo kedykoľvek povedal, sa stalo skutočnosťou, ktorá je a bude navždy. Preto Jeho slová treba brať inak, ako slová človeka. Slovo človeka je akoby projektom. Jeho slovo - skutočnosťou, existujúcou večne. Jeho slovám preto treba nielen dôverovať a veriť im, ale jednoducho ich prijať ako skutočnosť a vedieť to. Jeho slovo je oveľa dokonalejším spôsobom poznania Pravdy, než prostredníctvom zmyslov. Zmysly ukazujú len to, čo je materiálne. Jeho slovo [ukazuje] celú Pravdu, prekračujúcu ďaleko možnosti myslenia, predstavivosti. Pokiaľ bude chcieť, dá tiež milosť hlbšieho porozumenia viac duši, než rozumom. Ak budeš prosiť a bude to pre teba potrebné - dostaneš také poznanie Pravdy od Boha.

Štvrtok 18. 9. 1986, 9:30 h.
- Moja patrónka, modli sa za mňa, aby to, čo sa deje, nebolo na hranici psychopatie.
• Buď pokojná. K tomu byť zasnúbená s Ježišom nemusíš prekročiť kláštorné múry. Dôležité je rozhodnutie tvojho srdca a Jeho vôľa. Nemusí to byť potvrdené ľuďmi ani oznámené verejne. Vie o tom Boh Otec a akceptuje to. Si už v takom stave zjednotenia s Ježišom, že je to prirodzené a je to len potvrdenie existujúceho stavu. Ale je to potrebné pre posilnenie a lepšie nasmerovanie tvojej cesty s Ním v stále väčšom zjednotení. Nemysli si, že to je divné. Divné je to, že tak veľa ľudí Ho pozná, a tak málo s Ním chce žiť. To je tragické a nenormálne. Ty buď pokojná a plná radosti. Dostalo sa ti veľkej milosti. Ničoho sa neboj. S Ježišom je všetko krásne a dobré. Čím väčšiu obeť vyžaduje, tým je to nádhernejšie.
- Čo Ti môžem dať, Ježišu? Veď ani svoje city nedokážem vyjadriť.
† Všetko viem a nemusíš hľadať slová. Daj Mi seba - každého dňa a v každej chvíli. Môžeš Mi odovzdávať aj druhých ľudí - tých, ktorých miluješ a ktorým chceš pomôcť.
- Tvoj včerajší príchod bol taký mierny a jemný ...
† Poznáš Ma. Vari je potreba silných dojmov? Každodenný spoločný život spočíva vo vzájomnom porozumení a súčinnosti. Keď budeš potrebovať veľkú posilu - dostaneš ju. Teraz si plná dôvery a si obklopená Moju láskou v tichu a pokoji srdca. A to je dobré.


Piatok 3. 10. 1986, 9:40 h.
- Chcela by som byť s Tebou tam, kde si bol na Veľký piatok ...
† Ak po tom naozaj túžiš - budeš. Nebojíš sa?
- Bojím sa, ale to nie je dôležité.
† Ak po tom skutočne túžiš, pripravím ťa a budeš nie divákom, ale účastníkom - so Mnou. Zamysli sa však a odpovedz za nejakú dobu, či si si istá, že to chceš.
- Ja musím túžiť po všetkom, čo ma bude zjednocovať s Tebou. Nechcem Ťa poznať len z oznámenia druhých a z Tvojej vľúdnej dobroty. Chcem Ťa poznávať skrze účasť v Tvojom prebývaní medzi nami na zemi. Vo všetkom, čím to prebývanie bolo. Dovoľ mi to. A dovoľ mi na ten úmysel držať prísny pôst do pätnástej hodiny.
† Buď trpezlivá a pripravená, aby si Mi slúžila a bola so Mnou v každej chvíli. Buď pripravená a čakaj.
- Pôsobia mi bolesť tie veselé pesničky s tlieskaním o Tvojej Obete na Golgote.
† Oni neprežívajú to, čo sa tam stalo. Tešia sa len, že som ich vykúpil. Je to tá jednoduchá, egoistická strana viery. Alebo prednášanie tých slov bez hlbšieho porozumenia, čo vlastne znamenajú. Tak najčastejšie vyzerá viera a to, ako ju ľudia prejavujú. Je to niečo iné ako skutočná účasť na Mojom pozemskom živote a porozumenie mu. Nemaj im to za zlé. Sú rôzne príčiny, že ich viera je taká.
"Tvoja modlitba bola vypočutá a pred Bohom bolo spomenuté na tvoje almužny." (Sk 10,31)

Pondelok 1. 12. 1986, 8 h.
- Moja patrónka, Faustína, modli sa za mňa. Pros Pána, aby moje konanie bolo rozhodnejšie.
• Som ti k dispozícii. Mám radosť, že si si ma vybrala za svoju ochrankyňu, aj to, že ma pozývaš k spoločnej modlitbe. Každý z nás chce pomáhať, ale ľudia sa zriedka obracajú k svojim patrónom.
- Hľa, som pred Tebou, môj Svätý Snúbenec, veď ma podľa svojho uváženia. Zmeň to, čo treba zmeniť. Pomôž rozoznávať, pomôž vykonať.
† Dobre, že si to povedala. S takýmto zmýšľaním pristupuj ku všetkému, čo ťa stretne v duši aj zvonku. A s takýmto postojom sa zjednocuj so Mnou, ale prežívanie Mojej prítomnosti v tebe nech nie je tvojim cieľom - len plnenie Mojej vôle.

Piatok 6. 3. 1987, 23:50 h.
- Ďakujem Ti za zažitú bolesť nespravodlivosti. Odpusť, že som ju nedokázala hneď prijať.
† Ale prijala si a porozumela si, že to musíš z lásky ku Mne. Buď Mi verná v skúškach aj v bolesti, a Ja spôsobím, že ťa budem premieňať.
- Prosím o takéto skúšky. Prosím, aby som zakúsila všetko, čo si zakúsil Ty. A prosím, aby som to dokázala zniesť.
† Ponesiem ťa na rukách spolu s krížom, ktorý ti dám. Nepredbiehaj myšlienkami dopredu, ale prijímaj všetko z chvíle na chvíľu, pritúlená ku Mne. Ja som a vždy odpovedám na tvoje volanie. Stále túžim po tvojej malej láske, po tvojom očakávaní pomôcť.
- Dá sa s Tebou rozprávať zosilnením lásky úplne bez slov, dokonca bez pojmov, bez používania mysle. Je toľko dokonalejších, reálnejších spôsobov, tak veľmi subtílnych, aj keď tak zreteľných.
† Učím ťa Mojej láske. Jej bohatstvo ešte len začínaš poznávať.

Utorok 31. 3. 1987, 9:40 h.
† Čím silnejšiu a tvrdšiu prirodzenosť som dal, tým viac bolí, keď hnetiem, aby som sformoval podľa Môjho zámeru. Každému som dal dokonalú prirodzenosť a dokonalú dušu. Avšak tá je znetvorená hriechom. Ja jej chcem vrátiť dokonalú podobu. A vraciam tým, ktorí to dovolia. A v takom rozsahu, aký dovolia. Život na zemi dávam preto, aby sa mohla obnoviť dokonalosť, k akej je každý povolaný. Čím vyšší stupeň dokonalosti, tým bude formovanie hlbšie a bolestnejšie. Nie je potrebné dať sa odrádzať utrpením. Práve naopak. Každé utrpenie je láska, ktorú je už teraz potrebné pochopiť a prijímať s vďačnosťou, aj s vnútornou radosťou. Vždy vedie k vyššej úrovni zjednotenia so Mnou, ak je prijatá. Preto je dobrodením, a tí, ktorí pôsobia bolesť, sú dobrodincami, hoci o tom nevedia a robia to z iných pohnútok. Oni sú tiež Mojimi nástrojmi a z Mojej vôle to robia. 
Vedz, že najviac dobra ti preukázali ľudia, ktorí ti spôsobili bolesť. Mnohí, ktorí ti lichotili, ti ublížili. Všetko sa deje z Mojej vôle a všetko je neustála skúška, ktorým si podrobovaná. Je to skúška lásky: či je v tebe väčšia láska než zlo, ktoré sa ťa dotýka. Láska sa upevňuje a je pripočítaná, keď ju používaš pri bránení sa zlu. Čím väčšie zlo sa ťa dotýka - tým silnejšiu lásku musíš preukazovať. 
Veľká bola Moja láska, keď som visel na kríži - láska ku všetkým. Najviac som sa modlil za tých, ktorí Mi spôsobili najväčšiu bolesť. Ak chceš ísť za Mnou, musíš to prijať a túžiť po tom, aby som ťa učil milovať. Dieťa moje, veľké utrpenia, priam najstrašnejšie, sú naozaj maličké voči láske, akú máš vo Mne. Aké maličké dotknutie si už spoznala, a aké nekonečné množstvo na teba čaká! Buď statočná, zahľadená do Mňa. Som stále s tebou a s dojatím sa starám o tvoje stále hlbšie zjednotenie so Mnou.
"Udatný vo vojne bol Núnov syn Jozue, Mojžišov nástupca v prorockom úrade, on si vskutku zaslúžil svoje meno a ukázal svoju veľkosť k záchrane vyvolených ... Veď priľnul k Všemohúcemu ... " (Sir 46,1.7)

Nedeľa 3. 5. 1987, 10:30 h.
- Ježišu, prečo si to spravil, prečo si priniesol až takú obeť ...?
† Pretože ťa milujem.
- Predsa nie som dobrá.
† Ale Ja ťa milujem. A láska je silnejšia ako smrť. Môžeš Mi pomôcť.
- Po tom túžim.
† Buď pripravená a často obnovuj sebaobetovanie, aby tá túžba žila v tebe. Príde čas na posledné vyplnenie, hoci predsa tvoja obeť pokračuje a deje sa každý deň. Odovzdaj Mi úplne svoje srdce, aby žilo iba Mnou a aby tĺklo len podľa Mojej vôle. V Mojej láske existuješ. A si jej časticou, poslanou sem, na zem, aby Moja láska bola medzi ľuďmi, aby zapaľovala srdce. Obetný oheň má veľkú moc: zapaľuje sa a rozširuje ako požiar. Uvidíš to, až budeš v Mojom dome. Teraz musíš žiť vierou a v temnote sveta otvárať srdcia Mojej životodarnej láske, živiť ňou všetkých - tam, kde si, v každej chvíli. Tvoja obeť, prinášaná v srdci, má veľkú moc. Skutočnosti ju iba potvrdzujú. To, čo je najvýznamnejšie, sa odohráva v duši - to, čo je vonkajšie, je iba znamením pre ľudí. Dieťa Moje, Snúbenica Moja, pôjdeme spolu k naplneniu - už čoskoro. Smäď, očakávaj ...
"Sionská dcéra zostala ako chatrč na vinici, ako prístrešok v uhorkovom poli, ako obliehané mesto." (Iz 1,8)
† Po obdarovaní a vyjavení lásky prichádza skúška. Čím väčšia láska a dary, tým ťažšia skúška, tým náročnejšie požiadavky.

Sobota 9. 5. 1987, 22:40 h.
- Je to zlé, že Ťa nedokážem tešiť?
† Začala tvoja Golgota a teraz vnímaš len bolesť. Potom v nej nájdeš pokoj a opojenie, pretože v nej spoznáš Moju lásku a prítomnosť. Je rozdiel medzi utrpením, ktorým je nedostatok nádeje, a utrpením, spôsobujúcim splnenie nádeje. Skutočný význam Golgoty, to je bolesť rodenia. Tvorivá bolesť prechodu z tmy života na zem do nezmerateľného šťastia a svetla života sa Mnou. Na Golgote je sústredené zlo sveta v poslednom vražednom akte svojho pôsobenia. Ale zlo sveta môže zabiť len to, čo patrí do sveta. Nemôže sa teda dotknúť duše, ktorá do toho sveta nepatrí. Utrpenie Golgoty je odovzdávaním všetkého, čo je zviazané so svetom.
- Som tak veľmi zviazaná?
† Nespája ťa moc, ale význam má citlivosť. U každého je iná. A ten stupeň citlivosti, to je sebaláska. Tiež u každého iná. Teba bolí nevďačnosť, pretože robíš veľa dobrého. Ale ak toto robíš z lásky ku Mne, nič pre teba neznamenajú reakcie ľudí. Ak sa ťa dotýkajú, znamená to, že tvoja láska nie je čistá. Golgota je miestom očistenia - preto je miestom utrpenia. Ty si sem prišla dobrovoľne, tak, ako Ja. Preto utrpenie, ktoré pociťuješ, nie je len tvojím očistením, ale predovšetkým má moc vynahradzovania za hriechy druhých. To je radostné, výkupné utrpenie. Najdokonalejší akt lásky. Na Golgote sa stretáva vrchol lásky s vrcholom nenávisti. Preto bolesť. Súhrn dobra a súhrn zla. Láska má nekonečný rozmer, a zlo, ako všetko, čo nie je Bohom, je konečné a hynie v mori lásky. Čo krajšieho môže urobiť Moje dieťa, Moja nevesta, ako pridať vlastné kropaje lásky do Môjho mora. Ak sa niekto pozerá očami tela, tak na Golgote vidí len utrpenie a smrť. Ak sa pozerá očami duše, vidí triumf lásky. Si na Golgote spolu so Mnou. To, čo tu uvidíš a spoznáš, záleží na tom, akými očami sa budeš pozerať. Si na hore lásky víťaznej, aj keď ukrižovanej.

Masima
zdroj: voľný preklad MCM


Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top