Poďakujte Bohu za dovolenku, prázdniny či výlet

0
Svet vraví, že slovo dovolenka je odvodené od slova dovoliť si. Isto, oddych je pre organizmus veľmi potrebný, ale duch by mal stále bdieť. Je slušné poďakovať sa Bohu aj za milosť odpočinúť si v lone prírody. Zapojiť ho vo svojom živote aj do nášho odpočinku, "vziať" Ho so sebou napríklad aj k moru, či na pešiu túru. 

Modlitba počas prázdnin a dovolenky
Dobrý Bože, daroval si mi čas prázdnin a dovolenky. Daj mi prežiť to, čo sa na dovolenke má: dopriať si veci, ktoré si inak vo všednom živote zakazujem, aby som si dovolil jednoduchšie žiť a nemyslel ustavične len na úžitok. Daj, nech sa s vnútorným pokojom pustím do toho, čo mám práve pred sebou tak, aby som si to dokázal užiť všetkými zmyslami. Prázdniny mi ponúkajú oslavu života, ktorý si mi dal. V tomto slávení života som oslobodený od všetkých povinností, ktoré na mňa inak ťaživo doliehajú. Daj, nech tieto dni dovolenky prežijem ako skutočné zotavenie, aby som z nich dokázal načerpať novú silu, o ktorú som v poslednej dobe prišiel, aby som sa odpočinutý mohol vrátiť k svojim bežným povinnostiam. Požehnaj čas prázdnin, aby som v ňom mohol prežiť práve to, čo ma znovu privedie k životu, aby všetky prázdninové stretnutia priniesli ovocie a aby som sa dokázal radovať z krásy tvojho stvorenia. 

Pred výletom
Milosrdný Bože, dnes si nám doprial spoločný výlet. Ďakujeme ti, že sme si našli na seba čas. Ďakujeme ti za krásnu prírodu, z ktorej sa budeme môcť tešiť. A tiež ti ďakujeme za spoločenstvo, v ktorom prežijeme tento deň. Požehnaj nášmu výletu, aby sme pri ňom prežili veľa krásneho, aby sme si vďačne dokázali užívať to, čo nás čaká a aby sme spoločne zakúsili veľa radosti. Nech je tento výlet sviatkom spoločenstva. Požehnaj mu, aby prepožičal našim dušiam krídla a aby sme zo spoločne prežitého času načerpali novú životnú silu.


V prírode
Všemohúci večný Bože, Stvoriteľ sveta, pobývam uprostred tvojho stvorenia, užívam si zeleň tvojich lúk a pokoj lesov. Celá príroda je presýtená tvojím Duchom. V živote prírody vnímam tvoj božský život, ktorý preniká všetkým, čo mám okolo seba. V prírode zakúšam ako tento tvoj božský život preniká aj do mňa a ako ma oživuje. V kráse krajiny vidím tvoju krásu, v nehe kvetín hľadím na tvoju nehu, v pokoji tvojich miernych pahorkov vnímam tvoj božský pokoj a láskavosť. Ďakujem ti za dar prírody. Uprostred nej nachádzam osvieženie. V nej sa stretávam s vlastnou vitalitou. Uvedomujem si, ako do mňa prostredníctvom kvetov a stromov prúdi tvoja láska a ako ma napĺňa. Ďakujem ti za to skrze Ježiša Krista, lebo skrze neho si stvoril všetko, čo je.

Na pešej túre
Bože, vybral som sa na pešiu túru. Práve vyrážam. Radujem sa z chôdze. Pozorujem pri nej všetko, čo je počas cesty k videniu. Krajina mi ukazuje stále novú tvár. Počúvam zvuky okolo seba - vtáčí spev, šumenie vetra či bublanie potôčika. Tieto zvuky nie sú hlukom, ale ma upokojujú. Vdychujem vôňu stromov a vôňu krajiny. Nedokážem povedať, z čoho všetkého sa skladá. Veď každá krajina má vlastnú vôňu. Tiež každé počasie vonia rôzne. Krajina zaliata slnečným jasom vonia inak než počas dažďa alebo po osviežujúcej prehánke. Ďakujem ti, že môžem putovať po tvojom svete a že ma na každom kroku obklopuješ svojou krásou a životom. A tak idem a radujem sa z tvojej prítomnosti.

Pri jazde
Milosrdný a dobrý Bože, prechádzam voľnou krajinou. Mám pred sebou cieľ svojej cesty. Zatiaľ sa však chcem tešiť pohľadom na krajinu, ktorou vedie moja cesta. Ochraňuj ma na ceste, aby som bol pozorným vodičom, vnímavo sledoval premávku okolo seba a aby som bezpečne došiel na miesto. Ale daj, nech mám potešenie z jazdy, nech nie je veľmi vyčerpávajúca, ale nech mi umožní prežívať tvoju krásu a veľkosť. Pozerám do voľnej krajiny, na hory, lesy, na neustále sa meniace farby, na slnko, ktoré kúpe krajinu v miernom svetle. Ďakujem ti, že si nám daroval taký prekrásny svet. Nechcem sa dostať za každú cenu čo najskôr do cieľa svojej cesty, ale chcem vnímať svet, ktorým prechádzam, tak, aby som všade dokázal prežívať tvoju spásnu a uzdravujúcu blízkosť. 

Na púti
Dobrotivý Bože, požehnaj môjmu putovaniu. Som na ceste k pútnickému miestu, kde sa modlilo už mnoho ľudí, ktorí tu z modlitby čerpali posilu, útechu a uzdravenie. Beriem so sebou všetky svoje záležitosti a starosti. Rozhodol som sa ísť na túto púť, aby som sa modlil za seba i za všetkých, ktorí mi ležia na srdci. Už samotná cesta je obrazom môjho života. Vyrazil som z domova a teraz putujem. Po celý život som na ceste, stále putujem. Na svojej púti prechádzam premenou. Nemôžem zostať stáť pri tom, čo som dosiahol. Chcem sa stále viac premieňať tak, aby mnou stále prestupoval tvoj Duch. Putujem k cieľu, k tebe. Ty sám si cieľom môjho putovania. Táto púť je obrazom pozemského putovania, ktorého cieľ je v tvojom večnom príbytku, ktorý si pripravil. Buď so mnou pri mojom putovaní. Daj sa mi poznať na pútnickom mieste, ku ktorému putujem, novým spôsobom. Daj mi zakúsiť svoju blízkosť. Daruj mi dôveru, že môžem prichádzať za tebou so všetkým, čo sa ma dotýka, že počuješ a vypočuješ moje prosby a že ma zahŕňaš láskou.

Masima - Verím a Dôverujem
zdroj: Anselm  Grün
Tags

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top