Korunka k úcte Sedembolestnej Panny Márie

0
Bože, príď mi na pomoc, Pane, ponáhľaj sa mi pomáhať. Sláva Otcu...
Matka moja, kiež moja duša sprevádza tvoje strasti pri skonaní Ježiša.

1. bolesť
Matka moja bolestná, so súcitom spomínam na prvý meč bolesti, ktorý ťa prenikol, keď ti v chráme bolo Simeonovými ústami zjavené všetko utrpenie, ktoré spôsobia ľudia tvojmu milému Ježišovi a ktoré si už dobre poznala zo Svätého písma, že raz zomrie pred tvojimi očami na potupnom dreve kríža, skropený krvou a všetkými opustený a ty sama ho nebudeš môcť chrániť ani mu pomôcť. Pre túto smutnú spomienku, ktorá toľko rokov zvierala tvoje srdce ťa Kráľovná moja prosím, vypros mi milosť, aby som v živote i v smrti pamätal na Ježišove utrpenie a na tvoje bolesti. amen.

Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... Matka moja, kiež moja duša...

2. bolesť
Matka moja bolestná, so súcitom spomínam na druhý meč, ktorý ťa prenikol keď si videla, že tvoj nevinný Syn, sotva sa narodil, je prenasledovaný a to práve tými ľuďmi, pre ktorých sa narodil a ty si bola nútená utiecť s ním v noci tajne do Egypta. Pre mnohé útrapy, ktoré si útla Panna vytrpela so svojím vyhnaným Dieťaťom na dlhej a namáhavej ceste v drsnej, opustenej krajine a počas pobytu v Egypte, kde ste žili ako neznámi, chudobní a cudzincami opovrhovaní po dlhé roky, prosím ťa, moja milovaná Pani, vypros mi milosť, aby som v tvojej spoločnosti trpezlivo znášal až do smrti útrapy tohto biedneho života, aby som tak ušiel večným a zaslúženým pekelným útrapám. Amen.

Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... Matka moja, kiež moja duša...

3. bolesť
Matka moja bolestná, so súcitom spomínam na tretí meč, ktorý ťa prenikol pri strate tvojho milého Syna, Ježiša Krista, keď bol od teba tri dni vzdialený v Jeruzaleme. Moja najmilšia Kráľovná, dokážem si predstaviť, ako si si počas tých nocí neodpočinula, ale ako si po ňom čo najvrúcnejšie vzdychala, keď si ho nemala pri sebe a nepoznala dôvod zdržania. Pre vzdychy tých troch dní, pre teba takých dlhých a trpkých ťa prosím, vypros mi milosť, aby som nikdy nestratil Boha, ale navždy s ním zostal spojený a tak sa rozlúčil vo chvíli smrti s týmto svetom. Amen.

Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... Matka moja, kiež moja duša...


4. bolesť
Matka moja bolestná, so súcitom spomínam na štvrtý meč, ktorý ťa prenikol, keď si videla svojho Syna odsúdeného na smrť, zviazaného povrazmi a reťazami, pokrytého krvou a ranami, korunovaného tŕňmi, padajúceho cestou pod ťažkým krížom, ktorý niesol na rozodratých ramenách, a vlečeného ako nevinného baránka na smrť, z lásky k nám. Vtedy si ho stretla tvárou v tvár a vaše pohľady, ako kruté šípy prenikli vaše láskou horiace srdcia. Pre túto nesmiernu bolesť ťa prosím, vypros mi milosť, aby som vždy žil odovzdaný do Božej vôle a radostne niesol s Ježišom svoj kríž až do posledného dychu. Amen.

Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... Matka moja, kiež moja duša...

5. bolesť 
Matka moja bolestná, so súcitom spomínam na piaty meč, ktorý ťa prenikom, keď si videla na hore Kalvárii, ako tvoj milovaný Syn, Ježiš Kristus, pozvoľna umieral na tvrdom lôžku kríža v nespočetných mukách a opovrhnutiach a ty si mu nemohla preukázať ani tú najmenšiu útechu, ktorá nie je odopretá v hodine smrti ani najväčším zločincom. Milovania hodná Matka, pre smrteľný zápas, ktorý si prežívala spolu s Ježišom a pre nežnosť, s ktorou si vypočula jeho posledné slovo z kríža, ktorým ťa odporučil s tvojím dovolením v Jánovej osobe nás všetkých za deti, a pre bolesť, ktorú si zakúsila, keď si videla, ako sklonil hlavu a vydýchol ťa prosím, vypros mi od svojho ukrižovaného Ježiša, aby som žil a zomrel ukrižovaný všetkým veciam sveta a po celý svoj život nepoznal nič, než jediného Boha a tak raz vstúpil do neba, aby som sa s ním tvárou v tvár radoval. Amen.

Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... Matka moja, kiež moja duša...

6. bolesť
Matka moja bolestná, so súcitom spomínam na šiesty meč, ktorý ťa prenikol, keď si videla, ako kopija prebodla Srdce tvojho mŕtveho Syna, zomrelého za tých nevďačníkov, ktorých túžbu po trýznení nenasýtila ani jeho smrť. Pre túto, tebe spôsobenú prudkú bolesť ťa prosím, vypros mi milosť, aby som mal svoj príbytok v Ježišovom Srdci, zranenom a otvorenom kvôli mne, v tom Srdci, ktoré je nádherným sídlom lásky, v ktorom odpočívajú všetky duše milujúce Boha, a kde nebudem myslieť na nič iné a nič iné milovať než Boha. Najsvätejšia Panna, ty to môžeš urobiť, od teba to dúfam. Amen.

Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... Matka moja, kiež moja duša...

7. bolesť  
Matka moja bolestná, so súcitom spomínam na siedmy meč, ktorý ťa prenikol, keď si na svojich lakťoch držala svojho mŕtveho Syna už nie v podobe milého a nežného dieťatka ako kedysi v betlehemskej maštali, ale zakrvácaného, zmodraného, a až do kosti rozodratého ranami. Vtedy si hovorila: "Syn môj, Syn môj, kam ťa až zaviedla láska!" Keď bol nesený do hrobu, aj ty si ho sprevádzala a vlastnými rukami uložila v hrobe. U svojho pochovaného Syna si s posledným pozdravom zanechala aj svoje milujúce srdce. Ó Matka krásnej lásky, vypros mi pre toľkonásobné mučeníctvo svojej duše, aby som zanechal urážky, ktorými som zahrnul svojho Boha. Z celého srdca ich ľutujem. Chráň ma v pokušeniach, buď pri mne v hodine smrti, aby som spasený zásluhami Ježiša Krista a tvojimi zásluhami, s tvojou pomocou mohol raz v nebi chváliť Ježiša Krista a teba po celú večnosť. Amen.

Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... Matka moja, kiež moja duša...

Oroduj za nás, Panna prebolestná
Aby sme sa stali hodni Kristových zasľúbení.

Modlime sa. Ó Bože, pre umučenie duše najsladšej preslávnej Panny, Matky Márie, ktoré jej predpovedal prorok Simeon, prosíme ťa, dopraj nám milostivo, aby sme zbožne uctievajúc jej bolesti, pre slávne zásluhy a na príhovor všetkých svätých, ktorí verne vytrvali pod krížom, dosiahli blažené ovocie tvojho utrpenia. Ktorý žiješ a kraľuješ na veky vekov. Amen.

Panna Mária zjavila jednej zbožnej duši, že sú jej veľmi milé tieto modlitby:
Večný Otče, ďakujem ti za moc, ktorú si udelil Panne Márii, svojej dcére. Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... 
Večný Syn, ďakujem ti za múdrosť, ktorú si udelil Panne Márii, svojej Matke. Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... 
Večný Duch Svätý, ďakujem ti za lásku, ktorú si udelil Panne Márii, svojej Snúbenici. Otče náš... Zdravas‘ Mária... Sláva Otcu... 
Nech žije Ježiš, naša láska, a Panna Mária, naša nádej.

Masima - Verím a Dôverujem

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top