Parížsky exorcista (svedectvo o Terézii od Dieťaťa Ježiša)

0
Anatole-Armand-Maria Flamérion sa narodil v Paríži 7. októbra 1851. Vstúpil do Spoločnosti Ježišovej, vyučoval 10 rokov v rôznych školách, venoval sa aj prednáškam a bol menovaný riaditeľom exercičného domu Villa Manresa v Clamart neďaleko Paríža. 

Miesto jeho pôsobenia bolo príhodné k tomu, aby si uvedomil hlbokú náklonnosť, ktorú voči kňazom prejavuje sestra Terézia od Dieťaťa Ježiša. 
V roku 1909 zastúpil otca Hazu v službe exorcistu pre parížsku diecézu. Pritom sám otec Flamérion zdôrazňuje, že slová posadnutých treba brať do úvahy s múdrym rozlišovaním.

Pripomíname, že matka Anežka 12. januára 1911 napísala otcovi postulátorovi: Dostávame zo všetkých strán stále viac listov, ktoré svedčia o dôvere, ktorú vyvoláva príhovor našej sestričky. Pokračuje v uzdravovaní tela a obrátenie duší. Zlý je počas exorcizmu prinútený to priznať. 


Jeden otec jezuita, veľmi dôveryhodný, mi naposledy dôverne napísal: "Prozreteľnosť a poslušnosť mi zverili ten istý úrad ako ctihodnému otcovi Hazovi a sestra Terézia od Dieťaťa Ježiša sa ukazuje ako veľmi mocná v zápasoch, ktorými som poverený proti zlému duchu. Opakovane Zlý, zastrašený a prinútený to vyjaviť k svojmu zahanbeniu, zvolal, keď ukazoval bod na obzore: "Och! To je ona!"
"Kto?"
"Malá karmelitánka!"
"Povedz jej meno!"
"Terézia od Dieťaťa Ježiša!". 
Inokedy zúrivo dodá: "Je tam, malý jedák žrút kňazov! Och! Koľko mi ich vytrhla!" (Archív Generalátu OCD, 398d: 9).

Takto vypovedal otec Flamérion aj v Apoštolskom procese k blahorečeniu Terézie od Dieťaťa Ježiša 25. augusta 1916.

Nasledujúce svedectvo je zo 3. apríla 1911: Volám sa Anatole-Armand-Marie Flamérion, narodil som sa 7. októbra 1851 v Paríži, vo farnosti sv. Františka Xaverského, z legitímneho manželstva Mikuláša Alexandra Flamériona, zamestnaného v Paríži, a Luisi Adelaide Carlotti Sicart. Som rehoľník Spoločnosti Ježišovej. Pätnásť rokov som učil a súčasne sa venoval apoštolátu a kázaniu. Trvalo som bol zamestnaný hlavne prednášaním, až do roku 1900. V tej dobe som bol povolaný viesť dom nazývaný "Villa Manresa" v Clamart, v diecéze Paríž, kde sa konajú duchovné cvičenia pre kňazov. Osemnásť mesiacov som poverený parížskym arcibiskupom vykonávať v tejto diecéze exorcizmus.

Nepoznal som služobnicu Božiu (Teréziu od Dieťaťa Ježiša) inak, ako z čítania Dejín duše, avšak vo svojej výpovedi toto dielo nepoužijem. Skutočnosti, ktoré chcem tribunálu zveriť, sa vzťahujú k milostiam získaným od Služobnici Božej po jej smrti. Spoznal som ich skrze výkon svojho úradu, či už ako exorcista alebo ako vedúci kňaz počas rekolekcií, ktoré sa konajú vo "Villa Manresa".

Okolo roku 1906 som čítal Dejiny duše veľmi zbežne, povrchne a neúplne. Zostal mi dosť nepriaznivý dojem: táto biografia sa mi zdala sladkastá a detinská. Niekoľko rokov nato, v roku 1909, keď som počul od dôveryhodných a veľmi zbožných ľudí, že čítanie tejto knihy im veľmi prospelo, rozhodol som sa k jej poctivému štúdiu a môj prvý dojem sa úplne zmenil. Našiel som v nej veľmi hlbokú a silnú spiritualitu. 
Na druhej strane som zaznamenal mimoriadné milosti obdržané na príhovor Služobnici Božej, či už kňazmi alebo inými osobami, ktoré som viedol, alebo mnou samým. Od tejto doby mám veľkú úctu k Božej služobnici a dúfam, že proces jej blahorečenia dôjde ku šťastnému koncu ...

Teraz pri výkone úradu exorcistu som s istotou poznal - či už skrze vyznania diablov vždy svorne pri početných exorcizmoch, týkajúcich sa rôznych subjektov, ktoré sa vzájomne nepoznali, alebo prostredníctvom zhodných vyhlásení týchto duší božským vnuknutím - opakujem, spoznal som, že ... diabli majú strach z úkonov poslušnosti, pokory, maličkosti, dôvernej odovzdanosti a lásky, konaných v duchu "Malej cesty" sestry Terézie, keďže sa zvlášť protiví ich iniciatívam a podporujú pokrok duší.

Na doloženie týchto tvrdení predkladám niekoľko skutočností: Diabol vyhlásil ústami rôznych posadnutých, sebe navzájom neznámych, že sestra Terézia od Dieťaťa Ježiša mi pomáha v mojom úrade, konkrétne preto, že sa zaoberám posvätením kňazov. 

"Terézia je pre teba pripravená už dlho, je to ona, kto vedie tvoju ruku, je to Panna, kto ti ju poslal." (Exorcizmus 20. januára 1910 nad J., Paríž). 

"Terézia je anjel tvojho kňazstva a tvojej služby kňazom." (Túto diablovu výpoveď som dostal pri rôznych príležitostiach, zvlášť 30. júla 1910). 

"Terézia ti bola daná, je tvoja a stále ti pomáha kvôli tvojmu kňazskému poslaniu." (9. februára 1911, exorcizmus J ...). 

"Terézia ti bola daná pre tvoje poslanie ... pomáha ti kvôli kňazom." (Exorcizmus M ... 8. decembra 1910 - M ... je úplne neznáma J ...). 

Diabol ďalej vyhlásil, že sestra Terézia mu vytrhla mnoho duší kňazov. "Ona je tam, tá malá karmelitánka Terézia od Dieťaťa Ježiša, ten malý žrút kňazov: Oh! Koľko mi ich vytrhla!"(Exorcizmus J ... 25. novembra 1909 - opätovne 27. januára 1910: "Terézia od Dieťaťa Ježiša! Vyrvala mi kňaza!").

Diabol priznáva, že nesmierne nenávidí cestu dokonalosti skrze pokoru a poslušnosť, ktorej učí Terézia od Dieťaťa Ježiša: s opovrhnutím ju nazýva "vrcholná slabomyseľnosť". 

Hovoril som Zlému: "Čo teda pritiahlo Ježišovo Srdce k malej Terézii?". 
Opovedal: "Ona je totiž duša, ktorá sa stravuje! ... strávená duša! Ach! Ježiš príde a urobí si v nej príbytok. Kňaz, ktorého duša by sa takto obetovala, by spasil svet, bol by žijúcim Kristom."(Exorcizmus J ... 10. marca 1910). 

"Terézia dosiahla vrcholnej slabomyseľnosti", povedal jedného dňa diabol. 
A keďže som mu povedal: "Čo myslíš tou najvyššou slabomyseľnosť?" 
Odpovedal: "Pretože bola malá".

Okrem služby exorcizmu som zaznamenal aj pri vedení rekolekcií pre kňazov, že ich úcta k služobnici Božej inšpiruje k veľkej túžbe pokročiť vo svätosti. Každoročne prichádza do "Villa Manresa" 400 až 500 kňazov a mnohí z nich svedčia o svojej dôvere k služobnici Božej. Niektorí ju považujú za pomocníčku a spoločníčku svoje služby i svojho duchovného života.

Ja, svedok, som svedčil o vyššie napísanom podľa pravdy.
Schvaľujem a potvrdzujem.
A. Flamérion, SJ

(TESTIMONY di Teresa di Gesu Bambino. Dai Processi di Beatificazione e Canonizzazione, a cura di Amata Fuffinengo, Edizioni OCD 2004)

 Masima
zdroj: vojtech kodet

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top