"Drahá malá svätica" farára z Arsu

0
Mestečko Ars-sur-Formans sa vo Francúzsku v blízkosti Lyonu stalo slávnym v 19. storočí vďaka svätému životu a pôsobeniu svätca Jána Máriu Vianneya (1786-1859). A práve on sám viac než iní uviedol do pozornosti sveta svoju najbližšiu medzi všetkými svätými, svätú Filoménku. 

Úctu k nej šíril všetkými prostriedkami a za všetkých okolností a preslávil ju ako svojho "delegáta" pre zázraky. Vždy sa k nej obracal o pomoc, radu aj ochranu a chcel dosiahnuť, aby táto svätica bola uctievaná a milovaná pre úžasné zázraky, ktoré sa diali v jeho farnosti.
Svätá Filoménka riešila jeho finančné problémy, obracala zatvrdnutých hriešnikov, uzdravovala z ťažkých chorôb a postihnutí, na jeho prosté prosby urobila nespočetné zázraky.


Svätá Filoména sa farárovi z Arsu mnohokrát zjavila, vrátane mája 1843. Vážne chorý, s obojstranným zápalom pľúc, bol farár Vianney považovaný takmer za mŕtveho. Po obdržaní posledného pomazania požiadal, aby bola obetovaná svätá omša k sv. Filoméne jeho menom. Svätá Filoména sa nato umierajúcemu kňazovi zjavila a zázračne ho uzdravila.
Hovorilo sa, že abbé robí všetko pre Filoménku a svätá Filoména všetko pre neho. Raz sa ho ktosi spýtal: "Je pravda, abbé, že vás Filoménka vo všetkom poslúchne?" 
Abbé odpovedal: "A prečo nie, keď každý deň pri svätej omši ma poslúchne Boh a zostúpi na oltár?" 

Súznenie medzi farárom a "drahou malou sväticou" bolo tak dokonalé, že on nepretržite prežíval jej prítomnosť, oslovoval ju najdôvernejšími a nežnými menami, nešetril slov, aby ju aj druhí veriaci vzývali o príhovor v potrebách o dušu i telo. 

Často hovorieval svojim jasným a dojímavým hlasom, ktorý mu získal srdcia ľudí: "Moje deti, svätá Filoménka má u Boha veľkú moc a navyše má láskavé srdce. Modlime sa k nej s veľkou dôverou! Jej panenstvo a šľachetnosť, s akou prijala svoje hrdinské mučeníctvo, ju urobili ochotnou voči Božiemu hlasu - teraz zase On jej neodoprie nič, o čo Ho požiada!"

O Filoménkinej podivuhodnej moci činiť ohromujúce zázraky sa abbé dozvedel práve od slečny Pauline Jaricot, zakladateľky Spoločnosti pre propagáciu viery a Živého ruženca, ktorá bola zázračne uzdravená z beznádejnej choroby na prahu smrti príhovorom sv. Filomény v jej svätyni v Mugnano v r. 1835.
Slečna Jaricot si odtiaľ priviezla relikviu, o ktorú sa s farárom z Arsu rozdelila. Ten ju prijal s veľkou radosťou. Hneď v r. 1837 sa dal do stavby kaplnky vo svojom farskom kostole, aby do oltára mohol uložiť drahocennú relikviu. Toto miesto sa veľmi rýchlo stalo známym nespočetnými zázrakmi, obrátením hriešnikov a zázračných uzdravení.
Naplnený hlbokou láskou k svojej malej svätici, vyvolil si ju Ján Mária Vianney za svoju mocnú ochrankyňu v nebesiach a zasvätil sa jej zvláštnym sľubom.
Všetkým veriacim odporúčal modlitbu novény pre vyriešenie záležitostí všetkého druhu, ktoré mu predkladali. Zvlášť chorých vážne napomínal, aby sa modlili k svätej Filoménke. 
Žehnal im a spájal sa s ich modlitbami, ale vždy zdôrazňoval, že všetky vyliečenia je nutné pripočítať jej, pretože po Bohu a Panne Márii je to práve ona, komu patrí všetka vďačnosť.

Do Arsu prichádzali tisíce pútnikov, aby vyprosili príhovor svätej Filomény vo svojich skúškach a potrebách.
Pri jednej príležitosti sa muž z inej časti Francúzska pýtal farára, aké že neuveriteľné veci sa vyskytujú v jeho farnosti.
On odpovedal: "Čo tým myslíš, neobyčajné veci v mojej farnosti? Nesmiete veriť všetkému, čo počujete."
Muž odpovedal: "Nuž, otče, až sa vrátim domov, nebudem hovoriť nič, čo sa deje vo vašej farnosti." Sv. Ján bol nútený priznať: "V tom prípade by si klamal. Musíš to oznámiť. Povedz im, že to všetko sa deje na príhovor Panny Márie a sv. Filomény: hluchí, nemí, slepí, ochrnutí a posadnutí sú uzdravení. Ale to je len na príhovor Panny Márie a sv. Filomény."


Jeden zo zázrakov, uvedených pri kanonizáciu arského farára, podala pani Claudie Raymond zo Chalon sur-Saone.
Trpela silným chronickým infekčným zápalom hrtana a priedušiek. Nemohla prehovoriť ani slovko bez toho, aby necítila bolesť v krku, ktorú opisovala ako "pálenie rozžeraveným železom". S okolím komunikovala písaním na bridlicovú tabuľku.
Potom, čo bola bezradnými lekármi bez pomoci poslaná domov, prišla k farárovi Vianney, aby s ním konzultovala svoj stav.
On mi povedal: "Moje dieťa, všetky liečebné prostriedky sú márne, ale Boh ťa chce uzdraviť. Povedz to sv. Filoménke. Polož svoju bridlicovú tabuľku na jej oltár ... Učiň na nej násilie. Povedz jej, keď nebude chcieť, aby tí bol vrátený tvoj hlas späť, nech ti dá svoj!"
Rýchlo som išla a usadila sa pri nohách malej svätej. A akonáhle som v duchu predniesla svoju modlitbu, bola som uzdravená! Nehovorila som dva roky a akútnou chorobou som trpela šesť rokov.

Keď som sa vrátila do bytu, čítala som pred mnohými ľuďmi niekoľko stránok o dôvere k Panne Márii. Bola som naozaj vyliečená.
Otec Vianney mi následne povedal: "Moje dieťa, nezabudni na svoje vďakyvzdania na sviatok svätej Filomény."
Bola som verná jeho odporúčaniu. Počas omše nasledujúceho dňa 11. augusta som spievala hymnus na počesť drahej patrónky svojim novým, silným hlasom.
Po svätej omši mi otec Vianney zablahoželal k tomu, že som ku schopnosti hovoriť dostala od svätej Filoménky ešte dar spevu.

Z Francúzska sa šírila úcta k svätej Filoméne všetkými smermi: do Írska, Anglicka, Nemecka, Rakúska, Španielska, Portugalska, ich kolónií, do krajín západnej Indie (Pakistan, India, Bangladéš), do Austrálie, Oceánie, Spojených štátov amerických, súostroviu Havaj.

Masima

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top