Duchovná kytička k Srdcu Pána - mesačná pobožnosť

2
- pre súkromnú pobožnosť -

Ranná modlitba k najsvätejšiemu Srdcu Pána

Zasľúbenie sa najsvätejšiemu Srdcu Pána

Ó, láskyplné Srdce môjho Pána, ktoré každé prianie, prosiace Teba vyslyšíš, rozumieš najtajnejšej túžbe duše, utešuješ ju a pomáhaš jej, svojím menom a všetkých tvorov vyznávam, že pri každom údere svojho srdca, chcem Ti v každom okamihu života vzdávať v najhlbšej pokore tú najväčšiu úctu, akej je len zbožné srdce schopné, chváliť Ťa, milovať, najvrúcnejšie Ti ďakovať, odprosovať za všetky urážky Tebe spôsobené a dokazovať svoju ľútosť nad ľudským nevďakom s najúprimnejším prianím, aby si už nikdy nebol od nikoho viac urážaný, ale od všetkých tvorov poznaný, velebený a nad všetko milovaný.
Dobrotivý Bože, Pane Ježišu Kriste, pri každom sklonení hlavy, pri každom pohybe mojich rúk, pri každom kroku, ktorý urobím, pri každom povzdychu, je mojím úmyslom obnoviť s Tebou zmluvu tak, aby platila po všetky časy až naveky. Amen.

Zasvätenie prítomného dňa najsvätejšiemu Srdcu Pána

Božský Ježišu, môj najmilostivejší Vykupiteľ! Zasväcujem Ti dnešný deň, chcem Ťa obzvlášť milovať a oslavovať, predovšetkým ale svojou láskou, dokonalým plnením Tvojich prikázaní, tešiť Tvoje najsvätejšie Srdce a priniesť mu náhradu za toľký nevďak ľudí, ktorí sa k Tebe správajú urážlivo. Prijmi, Pane Ježišu na tento úmysel všetky moje myšlienky, slová i skutky, všetko moje utrpenie a ťažkosti, zvlášť ale ráč prijať moje srdce so všetkou mojou láskou, ktoré Ti bezvýhradne darujem s tou prosbou, aby si ho ráčil celkom stráviť v ohni svojej najčistejšej lásky.
Ó, môj Božský Spasiteľ! Ako Ťa chcem milovať, oslavovať a tešiť Tvoje láskyplné Srdce, aby som Ti tak priniesol náhradu za toľko sŕdc, ktoré Ťa tak veľmi nemilujú, ale urážajú. Rozmnožuj denne moju lásku, moju odovzdanosť do Tvojej vôle a moju vernosť Tebe. Za tieto milosti Ťa prosím pre najsladšie Srdce Panny Márie, Tvojej nepoškvrnenej Matky, aby si ich ráčil udeliť všetkým mojim drahým a všetkým ctiteľom Tvojho najsvätejšieho Srdca. Amen.

Zasvätenie sa Božskému Srdcu Ježišovmu
(od svätej Margity Márii Alacoque)

Ja N.N. sa zasväcujem a odovzdávam najsvätejšiemu Srdcu nášho Pána, Ježiša Krista, svoj život, i svoje skutky, svoje starosti a utrpenie, aby som v budúcnosti všetko, čo som a čo mám, užíval k jeho cti a oslave.
Som celkom rozhodnutý Mu úplne náležať, všetko konať z lásky k Nemu a z celého srdca sa zriecť všetkého, čo by sa tomuto Božskému Srdcu nepáčilo. Preto Ťa, najsvätejšie Srdce, volím za jediný predmet svojej lásky, ochrancom svojho života, zárukou svojej spásy, oporou svojej slabosti a nestálosti, zmierovateľom za všetky chyby a hriechy celého života a istým útočiskom v hodine smrti.
Ó, Srdce plné nehy a dobroty, buď mojim obhajcom pred Bohom, nebeským Otcom, odvráť odo mňa tresty Jeho spravodlivého hnevu.
Ó, Srdce lásky, v Teba celkom dôverujem, pre svoju slabosť a zlobu sa obávam všetkého, ale tiež všetko dúfam od Tvojej dobroty. Odstráň, zahlaď teda z môjho srdca všetko, čo by sa Ti mohlo nepáčiť a protiviť. Nech sa v mojom srdci tak zakorení Tvoja čistá láska, aby som na Teba nezabudol, aby som od Teba nikdy nebol odlúčený. Áno, zaprisahám Ťa pri všetkej dobrote, aby bolo moje meno hlboko zapísané v Tebe, lebo chcem, aby všetko moje šťastie a sláva boli v Tvojej službe žitia a zomierania. Amen.


Úkony cnosti na každý deň

1. jún - Božské Srdce Pána plápolajúce v láske k svojmu nebeskému Otcovi od teba očakáva, že všetko budeš konať z lásky k Bohu.
Povzdych za bludárov: Sladké Srdce Ježišovo, zmiluj sa nad nami a nad zblúdenými bratmi!

2. jún - Božské Srdce Pána, ktoré je vo svätostánku tak opustené, túži po tvojej návšteve.
Obetný povzdych za duše trpiace v očistci, zvlášť keď odbíjajú hodiny: Ó, môj Bože, obetujem Ti za duše v očistci všetky skutky mojej lásky, ktorými Ťa Srdce Ježišovo tu na zemi, v tejto hodine oslávilo.

3. jún -  Našimi hriechmi zarmútené Srdce Pána očakáva tvoje vrúcne prejavy ľútosti
Povzdych: Buď velebené najsvätejšie eucharistické Srdce Ježišovo!

4. jún - Nespočetnými svätokrádežami ranené Srdce Pána ťa prosí ako náhradu za nich veľmi zbožným sviatostným a častým duchovným prijímaním
Povzdych: Buď pochválené a velebené najsvätejšie Srdce a drahocenná Krv Ježišova, v Najsvätejšej sviatosti Oltárnej!

5. jún - Srdce tvojho sudca od teba očakáva najväčšiu úctu v tvojom správaní sa pri tvojich pobožnostiach
Povzdych: Eucharistické Srdce Ježišove, zmiluj sa nad nami!

6.jún -  S Bohom vždy spojené Srdce Ježišove si praje, aby si počas dňa často pamätal na Božiu prítomnosť
Povzdych: S Máriou, bez poškvrny hriechu počatou sa klaňajme, uctievajme, vzývajme a tešme najsvätejšie, najláskavejšie eucharistické Srdce Ježišove.

7. jún - Štedré Srdce Pána od teba očakáva vrúcne vďakyvzdanie za nespočetné dobrodenia, ktorými ťa obdaruje
Povzdych: Eucharistické Srdce Ježišove, vzor kňazského srdca, zmiluj sa nad nami!

8. jún - Božské Srdce Pána, ktoré všetkým odpúšťa si praje, aby si sa modlil za tých, ktorí ti ubližujú
Povzdych: Sláva, láska a vďaka najsvätejšiemu Srdcu Ježišovmu!

9. jún - Sústrastné Srdce Pána chce, aby si prejavoval súcit s s cudzím utrpením.
Povzdych: Všetko pre Tebe, najsvätejšie Srdce Ježišovo!

10. jún - Umŕtvené Srdce Pána očakáva, že z lásky k Nemu vykonáš skutky umŕtvenia.
Povzdych: Sväté Srdce Ježišovo, príď k nám kráľovstvo Tvoje!

11.jún -  Z lásky k Božskému Srdci Pána, ktoré je stále vo svätostánku činné mlčaním, zdrž sa všetkých zbytočných rečí.
Povzdych: Sladké Srdce Ježišove, daj nech sa láskou k Tebe, vždy moje srdce viac a vrúcnejšie zadýcha! 

12. jún - Najčistejšie Srdce Ježišovo žiada, aby si vo svojom srdci udusil akúkoľvek nezriadenú náchylnosť k tvorom.
Povzdych: Buď všade milované, najsvätejšie Srdce Ježišove!

13. jún - Z lásky k Božskému Srdcu Pána, ktoré vždy pomáha, preukáž svojim blížnym skutky lásky.
Povzdych: V každom okamihu buď pochválené, uctievané, milované a vďačne velebené Srdce Ježišove v najsvätejšej Sviatosti vo všetkých svätostánkoch sveta až do konca vekov. Amen.

14. jún - Utešuj pokorné Srdce Pána tým, že sa nebudeš ospravedlňovať, keď ti bude krivdené
Povzdych: Ó, Ježišu, večný život v Otcovom lone, život duší, ktoré sú stvorené na Tvoj obraz, prosím Ťa, pre Tvoju lásku daj poznať, zjav nám svoje Srdce.

15. jún - Potešuj vľúdne Srdca Pána tak, že konanie svojho blížneho budeš posudzovať mierne
Povzdych: Sväté Srdce Ježišovo, verím, že ma miluješ!

16. jún -  Tiché Srdce Pána dúfa, že zlé budeš splácať dobrým.
Povzdych: Srdce Ježišovo, v Tebe dôverujem!

17. jún - Po príkladu Srdca Ježišovho, ktoré sa obetovalo za nás na kríži, trpezlivo znášaj denné kríže.
Povzdych: Sladké Srdce Ježišove, buď mojou láskou!

18. jún - Napodobni príklad trpezlivého Srdca Pána a nikdy sa nesťažuj na nepríjemnosti.
Povzdych: Srdce Ježišove, horiace láskou k nám, roznieť moje srdce láskou k Tebe.

19. jún - Poslušné Srdce Pána ťa napomína, aby si svoje povinnosti vykonával čo najsvedomitejšie.
Povzdych: Ó, Srdce lásky, v Teba mám všetku svoju dôveru. Pre svoju slabosť sa bojím o všetko, ale pre Tvoju dobrotu tiež vo všetko dúfam.

20. jún -  Obetované Srdce Pána praje si, aby tvoj úsudok a tvoja vôľa celkom záviseli od vôle tvojich predstavených (rodičov).
Povzdych: Ó, Ježišu v najsvätejšej Sviatosti, zmiluj sa nad nami!

21. jún - Božské Srdce Pána chce, aby si uložil niekoľko umŕtvení za obrátenie hriešnikov.
Povzdych: Ó, Srdce Ježišovo, prameň všetkej čistoty, zmiluj sa nad nami!

22. jún -  Božské Srdce Pána, túžiace po spáse nesmrteľných duší chce, aby si obetoval Bohu svoje modlitby za navrátenie zblúdilých  do Cirkvi.
Povzdych: Bože, jediný môj majetok, Ty si moje všetko! Kiež Ti celkom náležím!

23. jún - Za obrátenie pohanov častejšie navštevoval Najsvätejšiu sviatosť Oltárnu.
Povzdych: Môj Ježišu, milosrdenstvo!

24. jún - Pracoval modlitbou a almužnou za zdarnú činnosť svätých misií.
Povzdych: Bože a moje všetko!

25. jún - Potlačoval svoju vlastnú vôľu za povýšenie a slobodu svätej Cirkvi.
Povzdych: Sladké Srdce Ježišovo, daj, nech Ťa vždy a viac milujem!

26. jún - Všetky svoje povinnosti vykonával so zvláštnou horlivosťou a tým získala požehnanie a útechy pre Svätého Otca.
Povzdych: Božské Srdce Ježišovo, obráť hriešnikov, zachráň umierajúcich, vysloboď duše z očistca!

27. jún - Z pokory premáhal márnomyseľnosť za rozmnoženie kňazov a ich posvätenie.
Povzdych: Ježišu tichý a pokorný Srdcom, sprav naše srdce podľa svojho Srdca!

28. jún -  Všetko vykonával v duchu kajúcnosti, aby si tak chorým získal svätú trpezlivosť.
Povzdych: Večný Otče, obetujem Ti najdrahšiu krv Ježiša Krista na zmierenie svojich hriechov a za všetky túžby svätej Cirkvi!

29. jún - Často obetoval drahocennú Ježišovu krv za umierajúcich.
Povzdych: Svätý Jozef, priateľ najsvätejšieho Srdca, pros za nás!

30. jún - Mnoho odpustkov prisvojil dušiam v očistci.
Povzdych: Božské milosrdenstvo, ktoré sa znieslo k nám skrze najsvätejšie Srdce Ježišove, rozprestri sa po celom svete a opatruj nás!

Srdce Pána Ježiša v Najsvätejšej sviatosti Oltárnej, zmiluj sa nad nami!

Buď velebené najláskavejšie Srdce a najsladšie meno nášho Pána Ježiša Krista a Jeho preslávnej Matky, Panny Márie, na veky vekov. Amen.

Nihil obstat. Pragae, die 13. Maii 1914. P. Methodius Vojáček, O.S. B.,censor.     Imprimatur. Pragae, die 13. Maii 1914, Dr. Joannes Sedlák, vicarius generalis.

Masima
Kopírovanie a prevzatie Pobožnosti len so súhlasom administrátora!
Tags

Zverejnenie komentára

2 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. dobrý deň Masima. Nemožno si to vytlačiť ani pre vlastnú
    potrebu modlitbu?

    OdpovedaťOdstrániť
Zverejnenie komentára
To Top