Svätá Terézia Benedikta z Kríža (Edita Steinová) sa so soškou Jezuliatka zoznámila v kolínskom Karmeli, ktorý je zasvätený Pražskému Jezuliatku. Žiaľ, soška, ktorú svätá Terézia Benedikta tak veľmi obdivovala, už neexistuje, pri poslednom bombardovaní ju zničil požiar.
Počas noviciátu Terézie Benedikty mala pre ňu soška Jezuliatka veľkú dôležitosť, s veľkou radosťou sa zúčastňovala modlitieb, ktoré sa pri nej konali. Samozrejme, poznala históriu Pražského Jezuliatka a početné zázraky, ktoré sa stali z jeho milosti. Aj ona vyprosovala milosti pre svoju sestru Rózu v deň jej krstu, ktorý prijala v Kolíne, no svätá Terézia Benedikta sa obradu nemohla zúčastniť. Aj preto zapálila sviečku pred svätým Jezuliatkom a modlila sa, aby doviedlo jej sestru až k vrcholu novej cesty v Cirkvi.
Pražské Jezuliatko bolo aj v kláštore v meste Echt. Keď uvidela, že je oblečené a korunované ako cisár zo šestnásteho storočia, napadlo ju, že to zaiste nebola náhoda, že sa jeho zázračné pôsobenie prejavilo v Prahe.
„Praha bola po storočia sídlom rímsko-nemeckého cisárstva a to vtlačilo Prahe majestátny výraz, aký žiadne iné mestá nepoznajú, ani Viedeň, ani Paríž, ktoré sú jej podobné. Jezuliatko sem bolo prinesené práve v okamihu, v ktorom politický lesk cisárskej Prahy bol na vrchole. Nie je snáď ono skrytým Vladárom, povolaným, aby priviedol ku koncu všetku biedu? On má v rukách opraty, aj keď si ľudia myslia, že to vládnu oni.“
Svätá Terézia Benedikta napísala tieto slová päť mesiacov pred svojou deportáciou, v očakávaní predvolania do Amsterdamu, aby sa dostavila na SS. Bolo to 2. februára a vo svojich meditáciách o Obetovaní v chráme, myslela na toto Dieťa, ktoré muselo zostúpiť na svet „k zmŕtvychvstaniu mnohých a ako znamenie, ktorému sa bude odporovať... boj medzi svetlom a temnotami sa prejavil už okolo jasličiek, a doposiaľ neskončil. Ale On je Kráľ a Pán života a smrti a osud sveta sa nachádza v Jeho rukách.“
Nasledovať Pražské Jezuliatko znamená pre Teréziu Benediktu žiť v dôvere a odovzdanosti do jeho pôsobenia vo svete, ktorý zatiaľ spravujú ruky násilia a protivenstiev.
„Boh sám vie, čo je pre nás dobré. Ak teda nasledujeme maličkého, skrytého Vladára, zmizne každá úzkosť. Môžeme prežívať prítomnosť bez toho, aby sme podliehali strachu z budúcnosti.“