Modlitba sv. Johna Henryho Newmana k sv. Filipovi Neri o sedem darov Ducha Svätého

0
Modlitba svätého Johna Henryho Newmana k svätému Filipovi Neri o sedem darov Ducha Svätého nepotláča prirodzenosť, ale uzdravuje ju, upevňuje a zdokonaľuje. Svätý Filip Neri je okrem toho tiež žiarivým príkladom trvalého poslania Cirkvi vo svete. Perspektíva jeho postoja k blížnemu, ktorá svedčí každému o Pánovej láske a milosrdenstve, môže predstavovať dobrý príklad pre biskupov, kňazov, zasvätené osoby i veriacich laikov. 

Svätý Filip Neri od prvých rokov svojej prítomnosti v Ríme vykonával apoštolát v osobných vzťahoch a priateľstvách, ktoré boli privilegovanou cestou otvárajúcou k stretnutiu s Ježišom a evanjeliom. Jeho životopisec o ňom píše: "Filip sa približoval k ľuďom osobne, postupne k jednému človeku za druhým. Rýchlo sa stávali jeho priateľmi." Miloval spontánnosť, utekal pred vyumelkovanosťou, vyberal si najzábavnejšie prostriedky pre výchovu k cnostiam, zároveň predkladal zdravú disciplínu, ktorá zahŕňala úkon vôle na prijatie Krista v konkrétnych situáciách vlastného života. Bol hlboko presvedčený, že cesta k svätosti sa zakladá na milosti stretnutia - stretnutia s Pánom - prístupného každej osobe, každého postavenia či stavu, pokiaľ k nemu pristúpi s úžasom dieťaťa. 


Svätý Filip Neri sa narodil 21. júla 1515 vo Florencii. Život a pôsobenie tohto veľkého svätca sú však spojené s Rímom, kde tiež 26. mája 1595 zomrel: stal sa apoštolom Večného mesta, zvlášť mládeže, známym svojou radosťou a zmyslom pre humor, a zakladateľom rehoľnej kongregácie oratoriánov. 

V dobe Turíc v roku 1544 sa mu počas nočnej modlitby v rímskych katakombách dostalo mimoriadnej mystickej skúsenosti: láska Ducha Svätého prenikla vo forme ohnivej gule do jeho hrude a takým spôsobom rozšírila jeho srdce, že mu praskli dve žilky a jeho bok zostal natrvalo viditeľne poznačený. Na túto mystickú skúsenosť sa tiež odvoláva modlitba veľkého duchovného syna sv. Filipa, oratoriána sv. Johna Henryho kardinála Newmana (1801-1890), ktorou si prostredníctvom Filipovho príhovoru vyprosuje sedem darov Ducha Svätého.

Môj drahý a svätý ochranca Filip, 
zverujem seba samého do tvojich rúk 
a pre Ježišovu lásku - pre onú lásku, 
s ktorou si ťa on vybral a urobil ťa svätým - ťa vzývam: 
prihováraj za mňa, aby, ako teba Ježiš priviedol do neba, 
aj mňa v náležitý čas vzal do neba.

A zvlášť ťa prosím, aby si pre mňa dostal pravú nábožnosť k Duchu Svätému, 
tretej osobe Najsvätejšej Trojice, ako si mal ty. 
Ako On na Turíce tak zázračne naplnil tvoje srdce svojou milosťou, 
kiež aj ja môžem mať podľa svojej miery dary nutné k mojej spáse. 
A preto ťa prosím, aby si pre mňa obdržal jeho sedem veľkých darov, 
ktoré by moje srdce disponovali a povzbudili k viere a cnosti.

Vypros mi dar múdrosti, aby som dával prednosť nebu pred zemou a rozpoznával pravdu od lži, 
dar rozumu, aby som mal vtlačené do svojej mysle tajomstvo Božieho Slova, 
dar rady, aby som vo všetkých zmätkoch videl jasne svoju cestu, 
dar sily, aby som udatne a nezlomne bojoval so zlom, 
dar vedy, aby som mohol všetko svoje konanie zameriavať s čistým úmyslom na Božiu slávu, 
dar nábožnosti, aby som bol zbožný a svedomitý, 
a dar bázne Božej, aby som uprostred všetkých svojich duchovných požehnaní 
pociťoval rešpekt, úctu a triezvosť.

Najláskavejší Otče, kvet čistoty a mučeník lásky, oroduj za mňa!

Masima

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top