Z duchovného denníka Alice Lenczewskej /14./

0
Miesta v texte, označené "†" sú slová Pána Ježiša, miesta označené "•" sú slová Matky Božej, anjelov, svätých, či duší v očistci. Biblické texty sú vždy od Pána Ježiša po Alicinej modlitbe a prosbe o slovo v duchu tzv. náhodného otvorenia.

Utorok 9. 6. 1987, 22:30 h.
- Čo sa Ti na mne nepáči, Pane?
† Domýšľavosť.
- Nevedela som, že som domýšľavá.
† Chceš byť lepšia ako druhí, mať pravdu a byť náležite oceňovaná. Ak má tvoj život byť obeťou za druhých, je potrebné, aby si túžila, aby oni boli lepší ako ty, aby boli múdri a aby si im prenechávala to, čo je najlepšie. Ešte stále túžiš po povšimnutí a často sa domnievaš, že ti patrí viac než druhým. Obeť spočíva v tom, že ty sa musíš umenšovať, aby niekto iný vzrastal. Musíš brať sebe, aby si mohla dávať - ​​nie to, čo ti prebýva, ale to, čo niekto potrebuje, a nebrať do úvahy vlastné potreby. Nemáš mať žiadnu potrebu okrem jedinej: pomáhať a slúžiť tam, kde je potrebné. Ja povediem, aby všetko, čo budeš robiť, bolo užitočné pre Moju slávu, v Mojich deťoch. A ty si nebudeš vyberať, komu budeš slúžiť. Ja budem posielať a ukazovať.
- A čo s mojím úmyslom?
† Ten zostane ako hlavný. Je taký široký, že sa do neho zmestí veľa.

Streda 24. 6. 1987, 10 h.
† Moja láska je tichá, obetavá, túžiaca pomáhať. Nehľadá seba, netúži po potešení ani po predvádzajúcich sa gestách a slovách. Skúmajte svoje srdcia, bdejte, spoznávajte, odkiaľ sa berú túžby vašich sŕdc a k čomu smerujú. Ak na uspokojenie vlastných potrieb - nie sú odo Mňa. Pokiaľ k pomoci a k ​​starostlivosti o druhých - Ja som ich tvorcom. Buďte uvážliví, aby vám Moju lásku nezastúpila jej náhradka, nájdená v cudzej náruči. Buďte obozretní, aby vaše správanie nebolo pohoršením a provokáciou pre druhých, ktorí nerozumejú, lebo im som nedal také svetlo. Nevyvyšujte sa, lebo neviete, aké je povolanie druhých a koľko svetla som im dal. Nerobte sami zo seba svätých, pretože to je diabolské pokušenie. Ja dávam svätosť Mojim deťom, ktoré pre Mňa zabudli na seba a pre seba po ničom netúžia. Ktoré, ako Ja pre vás, dokážu s láskou a s pokojom znášať prenasledovanie i pokorovanie - pre Moju slávu. Strážte sa, pretože satan ako revúci lev krúži okolo vás a hľadí, koho by zožral.
"Pán je s vami, keď vy ste s ním. Keď ho hľadáte, dá sa vám nájsť, keď ho opúšťate, opúšťa vás." (2 Krn 15,2)



Štvrtok 25. 6. 1987, 15 h.
- Dovoľuješ mi pochopiť, prečo vlastne dnes, po tom rannom rozhovore a bolesti mojich skúšok ukrývania pravdy o mne, si mi dal slová z Piesne. Slová Tvojej lásky - hoci moja tvár je temná, lebo je pokrytá tieňom hriechu. Iné ako moje je Tvoje hodnotenie a Tvoja milosrdná spravodlivosť.
† Pretože vidíš, najväčšiu lásku prejavujem vtedy, keď začínaš vnímať pravdu o sebe a keď ti tečú slzy skrúšenosti. Nikto a nikdy neprelial dosť sĺz nad vlastnou hriešnosťou, nad vlastnou malosťou a úbohosťou. Tie slzy sú najkrajším vyznaním lásky a najkrajším svedectvom toho, že Mi patríš. Vtedy je Moje Srdce hlboko vzrušené a prúdia potoky milostí a svetlo lásky. Neplač nikdy nad svojím trápením - plač nad svojou úbohosťou, nevďačnosťou a nehodnosťou, lebo sú väčšie ako utrpenie, ktoré prežívaš. Maj túžbu po utrpení a pokorovaní, ktoré ti ľudia spôsobujú, a tak ťa plnú skrúšenosti a bezmocnosti voči sebe samej vrhajú do Môjho náručia. Nemôžem utešovať a obdarovávať človeka, ktorý je sám so sebou spokojný, ktorý podľa vlastného presvedčenia už všetko má. Teším a obdarúvam tých, ktorí lačnia a smädia, ktorí žijú v nedostatku, ktorí vidia svoju úbohosť a bezmocnosť. Ukazujem ti pravdu o tebe, aby som vzbudil tvoju skrúšenosť a aby som sa ti zapáčil, obohatil Mojou láskou. Aby som obliekol tvoju ľudskú nahotu Mojimi darmi. Si kráľovskou nevestou, hoci si úbohá a nahá. Ja ťa budem obliekať a zahŕňať bohatstvom. Ja ti dám všetko, čo potrebuje tvoje srdce.

Piatok 26. 6. 1987, 15:30 h.
† Stretnutie so Mnou je najvýznamnejšou chvíľou tvojho dňa - ním treba začínať všetko. Vtedy bude čas a pokoj v srdci.

Nedeľa 28. 6. 1987, 8:30 h.
(Kúpila som niečo, čo nebolo nutné)
† Škoda času na zbytočnú starostlivosť o vzhľad tela, ak sa dá ešte tak veľa urobiť pre skrášlenie duše. Prostriedky, ktoré ti dávam, i čas, venuj obohateniu duší: vlastnej i tých, ktorých ti posielam. Telu zabezpečuj to, čo je nevyhnutné, aby ti nesťažovalo plnenie tvojej služby a najdôležitejších úloh. Takúto hierarchiu hodnôt je treba mať vždy na zreteli. Treba zvažovať každé svoje rozhodnutie, aby sa netrieštili Moje dary, aby si nepodliehala pokušeniam, nerobila úbohou seba aj druhých dávaním zlého príkladu. Ty si nemôžeš dovoliť márnivosť, lebo by to bolo prestúpenie tvojmu povolaniu k svätosti života a vlastnému obetovaniu. Tým, že sa obetuješ, nesieš zodpovednosť nielen za svoju dušu, ale aj za tých, ktorým si mala pomôcť. Keď opúšťaš, alebo oslabuješ obeť, ubližuješ nielen sebe, ale predovšetkým druhým ľuďom, ktorých som zveril tvojej starostlivosti a tvojej podpore. Mysli na to, až prídu pokušenia, alebo slabé chvíľky.
"Keď niektorí hovorili o Chráme, že je ozdobený krásnymi kameňmi a zásľubnými obetnými darmi, povedal: »Nadídu dni, kedy z toho všetkého, načo s obdivom hľadíte, nezostane kameň na kameni: všetko bude zborené.«" (Lk 21,5- 6)

Streda 1. 7. 1987, 11 h.
- Túžim niekam ísť, niečo pre Teba robiť, ale musím zotrvávať v tej hmle, ktorá je plná Teba. Ako dlho ešte?
† Do chvíle, až roztrhnem závoj a budeš predo Mnou stáť tvárou v tvár. Nebuď netrpezlivá, všetko sa musí v tvojom živote naplniť. Odovzdala si Mi svoju vôľu - je to teda tak, ako má byť. Je dôležité, aby si sa poddávala vlne, ktorá ťa nesie k tvojmu životnému poslaniu.
- Čo viac môžem urobiť?
† Nič. Vytrvaj tak vo Mne v odovzdanosti a v dôvere.
- Myslím na ľudí, ktorí ďaleko odtiaľ tiež zotrvávajú pred Tebou ...
† Priestor nie je významný. V Mojom Srdci nie je žiadna vzdialenosť - všetci ste spoločne spojení Mojou láskou.
"Pán je moje svetlo a moja spása, koho sa mám báť? ... Očakávaj Pána a buď statočný, srdce maj silné a drž sa Pána." (Ž 27,1.14)

Nedeľa 5. 7. 1987, 22:15 h.
- Nedokážem už ničím iným vyjadriť svoju lásku k Tebe aj súcitnú lásku k ľuďom - len slzami. Čo sa so mnou deje?
† Je v tebe Moja láska a Moja túžba zachrániť duše. Poznala si Mňa - Lásku obetujúcu sa, ktorá je tvojím Bohom i tvojim Ženíchom.
- Hriechy celého sveta - také veľké - sú kvapkou v mori Tvojej lásky. Ako málo ťa ľudia poznajú - Ukrižovaná Láska!
† Nepoznajú, lebo netúžia spoznať. Kto túži - dostáva, toľko, ako veľmi túži, a ešte viac. Buď u Mňa a stále maj túžbu. Ja chcem obdarovávať, ukazovať, premieňať. Maj túžbu, aby som mohol. Hľaď túžiť za seba aj za tých, ktorí málo túžia, aj za tých, ktorí túžiť nechcú. Obdržíš pre nich tiež, aby dostali, aby sa im pomohlo, keď nie sú sami schopní.
- Sú ľudia, ktorí v kontakte s Tebou stále potrebujú sprostredkovateľov.
† Každý v nejakom stupni potrebuje podporu od človeka, ľudí. Avšak musí to uschopňovať ku skutočnému stretnutiu so Mnou - stále hlbšiemu a úplne naplňujúcemu. Prostredník sa musí premieňať na brata, s ktorým sa zároveň zanára vo Mne. Zároveň - to neznamená rovnakým spôsobom. Môže to byť rovnako hlboko, a predsa inak. Túžim po každom z vás s celým bohatstvom, akým som ho vybavil, a ktoré dozrieva a dosahuje plnosti v Mojej láske. Je potrebné túžiť po stretnutí s Bohom v celej Svätej Trojici: s Láskou stvoriteľskou, vykupiteľskou a Posilňujúcou, aby sa dosiahlo plnosti Božej milosti v sebe. Taký je cieľ a túžba Boha Otca, ktorý ťa stvoril.

Pondelok 6. 7. 1987, 22:25 h.
- Príliš veľa času som dnes stratila. Bolo tiež veľa nepotrebných slov. A teraz je Tvoja odpúšťajúca láska, ktorá vzbudzuje väčšiu skrúšenosť aj pocit viny, než napríklad prísny trest.
† Ja netrestám. Neposlušná a neporiadna duša trestá sama seba, lebo stráca dobro, aké mohla dostať, keby žila v harmónii s Mojou vôľou a Mojou láskou. Tvojím trestom sú v tejto chvíli výčitky svedomia. Moja láska ich spôsobila, pretože vieš, aká je, a aká je tvoja nevďačnosť. Poznáš iba časť pravdy. Poznanie celku by bolo príliš bolestné. Chcem ťa toho ušetriť, pretože Moja láska je súcitná a netúži po tvojej bolesti viac, než je nutné pre zdokonalenie tvojej duše. Moje dieťa, neurážaj Moju lásku svojou bezstarostnosťou. Všetko, čo konáš, rob so starosťou o Moju lásku a Moju citlivosť voči tvojim rozrušeniam, správaniu, slovám. Staraj sa tiež o druhých, ktorým si príkladom.

Sobota 23. 5. 1987, 10:30 h.
- Náročný je tento deň: plný odporu, ktorý nechce odísť.
† Je potrebná vytrvalosť bez ohľadu na pocity. Bdej u Môjho kríža a buď Mi radosťou.
- Nedávno si mi ukázal najrôznejšie zlo. A včera satanovo pôsobenie prostredníctvom ľudí jemu vedome oddaných - zlo skryté a zjavné.
† Je potrebné, aby si videla, ako vyzerajú plody zla v ľuďoch i vo svete. A je potrebné, aby si pochopila, akej veľkej lásky je potrebné k záchrane ľudských duší. Tiež tie Moje deti, ktoré podliehajú satanovi a jeho vyznávačom.
- Je ich asi veľa.
† Je to satanov posledný úder. Už vidí, že prehral, ​​a mobilizuje posledné sily zjavným a bezohľadným spôsobom. Stále výraznejšie vystupuje potreba vyslovenie sa, na koho strane kto stojí. To spôsobí obrátenie mnohých. Treba vytrvať so Mnou, je potrebné sa v láske spájať okolo Mojich vyvolených. Je potrebné rozsievať lásku a mier, a všetok nepokoj, všetok odpor skladať predo Mňa, aby som ho spálil ohňom Svojej lásky.
"Udatný vo vojne bol Núnov syn Jozue, Mojžišov nástupca v prorockom úrade ... ukázal svoju veľkosť k záchrane vyvolených." (Sir 46,1)
† Každý je vždy ohrozený. Preto je potrebná neustála vnímavosť a ustavičná túžba po Mojej pomáhajúcej láske. Zvlášť teraz, keď satan vedie takú veľkú ofenzívu, keď prebieha boj o každú dušu v každej chvíli života na zemi. Tu nie je ani miesta, ani času na odpočinok.

Streda 27. 5. 1987, 22:40 h.
- Dnes s Tebou nedokážem hovoriť, Ježišu, bolí ma niečie utrpenie.
† Vytrvaj. Nie je potrebných slov. Veľa ľudí sa teraz za neho modlí.
- Čo môžem urobiť?
† Prijímaj všetko s pokojom v srdci a tiež s nádejou. Žehnám vám všetkým, žehnám jemu i jeho Dielu, ktoré tvorí.
- Daj mi, Kriste, časť jeho utrpenia - toľko, koľko je možné.
† Predsa ho máš a jemu je vďaka tomu ľahšie.
- Môžeš mi dať viac ...
† Ak chceš, dostaneš. Buď sústredená a tichá. Dôveruj Mojej láske v ňom aj v tebe.
- Ďakujem Ti ... a odpusť tým, čo chceli spôsobiť niečo zlé.
† Zlo prijaté s láskou prestane existovať.
"Verte, že ste už dostali všetko, o čo v modlitbe žiadate, a bude vám to dané. A keď stojíte a modlíte sa, a ak máte niečo proti niekomu, odpustite mu, aby aj vám váš Otec, ktorý je na nebesiach, odpustil vaše previnenia." (Mk 11,24-25)

Nedeľa 31. 5. 1987, 22:15 h.
- Toľko si mi povedal o hodnote utrpenia, ale predsa nie je možné tešiť sa z toho, že niekoho stretne, obzvlášť niekoho blízkeho. Môžem s radosťou prijať vlastné utrpenie, ale iného už nie.
† To je v poriadku, že to tak vnímaš. Láska spočíva v tom, že chceš pre niekoho radosť aj obohatenie za cenu prijatia jeho bolesti, a pritom na seba nemyslieť. Čím menej budeš myslieť na seba, zato viac na niečie dobro, tým viac získa tvoja duša. Stokrát viac odmeňujem takú dušu.

Pondelok 29. 6. 1987, 9:45 h.
- Nesmiem si pripúšťať pochybnosti, ale ony sa vracajú. Ľudia povolaní Tebou, Pane, sa vzájomne obviňujú, podozrievajú sa zo zlovoľnosti, uznávajú jedine vlastný rozum a konanie. Sú to ľudia majúci Tvoje veľké a zrejmé milosti a charizmy.
† Sú ľuďmi. A nezávisle na tom, že sú Mojimi vyvolenými a poslanými, sú len ľuďmi a majú svoje ľudské črty a chyby. Je potrebné to pochopiť, modliť sa za jednotu a odpúšťať.
- Veľa z nich uznáva len tú cestu, ktorou idú sami, a tu chcú vidieť všetkých. Iné cesty vnímajú ako konkurenčnú, alebo priamo zlú. Je to možné takto si navzájom trhať ľudí?
† Už sa nepýtaj a neuvádzaj tie nedostatky. Existovali vždy. Rozdelili ľudí, znepriatelili ich a postavili proti sebe. Aj v Mojej Cirkvi, medzi vyvolenými tiež, medzi svätými tiež. Je potrebné o tom vedieť, ale nie sa rúcať, nepochybovať o svätosti Môjho pôsobenia medzi nimi. Satan má vplyv na dušu každého v menšej alebo vo väčšej miere a stále vypúšťa svoj jed. Pochybnosť o pravdivosti Môjho poslania v ľuďoch je tiež jeho dielom.
- Povedal si, že budú falošní proroci - bojím sa ich.
† Kto sa Mi vedome odovzdá do služieb, nemôže byť falošným prorokom, aj keď sa vo chvíľach slabosti môže dopustiť chýb. Ja ale tie chyby naprávam, aby som ochránil druhých, a obraciam v dobré, a stále učím každého, kto Ma chce počuť. Učím aj tých, ktorí sú slepí a hluchí k Môjmu hlasu. Najťažšie je učiť tých, ktorí sú si príliš istí a je v nich veľmi málo skromnosti a pokory voči blížnym. Tých učím najbolestivejšie a naprávam ich pôsobenia. Neobávaj sa. Ak si Mi odovzdala seba a to, čo robíš, si v Mojich dlaniach a v Mojej náruči. Ani na najmenšiu chvíľku ťa nenechám samotnú. Ja ponesiem zodpovednosť za tvoj osud a za plody toho, čo robíš od doby, keď si Mi odovzdala svoju vôľu. Obnovuj to odovzdanie stále, aby bolo stále aktuálne a aby si sa skrze vlastné zanedbanie, alebo nepozornosť odo Mňa nevzdialila. Stále musím mať tvoj akt súhlasu s Mojím pôsobením v tebe. Ten ti zaisťuje úplnú bezpečnosť a pokoj za každej situácie. Dôveruj Mojej láske. Ja som tvojím Pánom, tvojím Bohom, Otcom aj Ženíchom. Ako len by som mohol dovoliť, aby sa stala tvojej duši krivda? Všetko, čo sa deje okolo teba a v tebe, ťa vedie k dobru, k tvojej dokonalosti a svätosti.
- Vari môže mať dar proroctva človek, ktorý nenávidí druhých?
† Nedávaj všeobecné otázky. Človek, na ktorého myslíš, má dar proroctva. Len Ja poznám tú dušu a len Ja ju môžem správne oceniť. Nenechávaj sa ovplyvniť vonkajšími prejavmi. Nezaoberaj sa analyzovaním rozvoja druhých ľudí. Staraj sa o vlastný pokrok voči Mne a voči blížnym. Tým sa zaoberaj pred všetkým. Z lásky budeš skúšaná, a nie z posudzovania ľudí.
"Tí čo milujú Boha v pravde, budú sa radovať. A tí čo hrešia a páchajú neprávosť, zmiznú z povrchu zeme."(Tob 14,7)

Utorok 7. 7. 1987, 9 h.
- Na ceste, po ktorej za Tebou idem, sú stále moje odchody a návraty. Vari to tak musí byť?
† Ani nie tak odchody ako zastavovanie. To je normálne v ľudskej prirodzenosti. Nie si schopná udržať svoje srdce v maximálnom napätí lásky - prichádza ústup menší, alebo väčší. Každý ústup má byť a je na inej, vyššej úrovni, hoci pôsobí rovnakú bolesť, alebo ešte väčšiu. Moje zdanlivé vzďaľovanie sa je skúškou vernosti, a tvoje pády poznávaním pravdy o sebe. Je to potrebné pre rast lásky prekypujúcej vďačnosťou a obdivom. Do takej lásky, akú budeš žiť v nebi, kedy Ma spoznáš úplne. Každé Moje dieťa učím takej láske, aby som ich pripravil na spoločný život so Mnou a vo Mne. Trápenie, akému si vystavovaná, je výsledkom tvojho odporu a zarytosti ľudskej prirodzenosti, pokazenej pýchou prvého hriechu. Skromnosť a podriadenie sa pomáhajú, a túžba po Mojej láske skracuje trvanie a rozhoduje.
"Ako tak plakala ... videla dvoch anjelov v bielom sedieť tam, kde bolo predtým uložené Ježišovo telo. Oni sa jej opýtali: „Žena, prečo plačeš?“ Vravela im: „Odniesli môjho Pána a neviem, kde ho položili.“  Keď to povedala, obrátila sa a videla tam stáť Ježiša; no nevedela, že je to Ježiš." (Jn 20,11-14)

Streda 8. 7. 1987, 11:15 h.
- Uverila som Ti a odovzdala svoju vôľu. Ty vedieš moje kroky ...
† Nie tak celkom. Viac či menej to sťažuješ svojou iniciatívou, alebo odporom. Je potrebné, aby nebola žiadna iniciatíva, ani odpor, iba pasívne odovzdanie sa Mojej vôli. Aktívnosť vtedy, keď ťa posielam tam, kam posielam, a takým spôsobom, ako ti ukazujem. Je potrebné počúvať a túžiť. Všetky svoje úsilie vkladaj len do toho. Buď sústredená a celý čas vo svojom srdci vo Mne vytrvaj napriek vonkajším ťažkostiam a nízkemu sebavedomiu.

Streda 8. 7. 1987, 22 h.
- Čo dnes bolo nesprávne?
† Podliehaš slabostiam tela, a duši je potrebné sa od nich uvoľniť. Odovzdať Mi to všetko a priľnúť ku Mne.
- Milosť Tvojej blízkosti minula. Sú iba ťažkosti modlitby a jej nepodarenosť.
† Treba to verne zniesť, vykonať všetko, čo je potrebné, a ešte viac.

Sobota 11. 7. 1987, 9:40 h.
† Dbaj na to, aby si sa často stretávala so Mnou čo najviac bezprostredne. Dodám ti síl. Dostaneš všetko, čo je potrebné k vyplneniu úlohy, ktorú som ti uložil. Neboj sa, som s tebou. Som ti oporou a obklopujem ťa Mojou láskou. Tvoja obeť v boji so zlom je potrebná pre víťazstvo lásky. Nemysli na svoju nedokonalosť. Počíta sa iba tvoja odovzdanosť a Moja láska v tebe. Chváľ Ma neustále. Nech je to hlavný prúd tvojej existencie. To, čo je vonkajšie, bude teda akoby povrchom tvojho ozajstného života. Musí ti byť ľahostajné všetko, v čom nie je potrebná tvoja pomoc a kam ťa neposielam.
"Teraz ostáva viera, nádej, láska, tieto tri, ale najväčšia z nich je láska." (1 Kor 13,13)

Utorok 14. 7. 1987, 10:15 h.
- Čo ja Ti môžem ešte dať, môj Spasiteľ?
† Dáš všetko - do konca, až príde ten čas. Teraz Mi daj svoju každodennosť a svoje slzy lásky. Slzy lásky nikdy nevysychajú. Sú perlami, ktorými je ozdobené nebo.
- Prosím o zreteľnejšie slová, aby zadržali, ak je niečo nesprávne v tom, za čo sa modlím ...
† O tom hovorím každému skrze jeho svedomie. Hovorím tiež prostredníctvom skutočností, ktoré nastávajú a z ktorých je potrebné vyvodzovať dôsledky a pýtať sa Ma, prečo sa tak deje. Nad svojím trápením netreba nariekať, ale učiť sa z neho. Utrpenie je v živote človeka preto, aby spoznal svoje chyby a odlúčil sa od nich. Ako veľmi milujem Moje deti, ktorým musím ukladať trápenie, ako veľmi s nimi súcitím. S akou starosťou hľadím na ich premenu, rodiacu sa z bolesti. Ako veľmi sa teším, keď pochopia pôsobenie Mojej lásky a s vďačnosťou prijímajú Moje horké lieky. Keď po nich vzťahujú ruku, aby boli bližšie Môjmu Srdcu, lebo Ma milujú viac ako seba. A keď nie je dôležitá bolesť, iba láska vo Mne sa počíta. Moja malá snúbenica, ty vieš, aká je moja láska. Poznala si ju a vieš, že na svete nie je žiadne utrpenie, ktoré by mohlo prevýšiť Moju lásku. Všetko treba pre ňu zniesť, aby bola dosiahnutá plnosť lásky, prisľúbenej každému: jej veľkosť v rozmere nekonečnosti a jej tklivosť v drobnostiach pozemskej každodennosti.
"Boh ... nás požehnal najrozmanitejšími duchovnými požehnaniami v nebesiach, v Kristovi. V ňom nás on takto vyvolil už pred zriadením sveta, aby sme pred ním boli svätí a nepoškvrnení v láske, a tým predurčil, že pre neho ... budeme synmi prijatými za vlastných." (Ef 1,3-5)


Masima
zdroj: voľný preklad MCM

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top