Ruženec so spätnou platnosťou

0
Kardinál Hayes v New Yorku rozprával v jednom svojom kázaní: Pred niekoľkými rokmi sa obrátil ku katolíckej viere Mr. Thomson. Jeho obrátenie bolo úprimné, ale jedna vec ho odvtedy stále trápila. Pred svojím obrátením nepripustil, aby jeho deti boli pokrstené. Jedna z jeho dcér umrela bez krstu. Táto vina ho prenasledovala ako prízrak.

Jedného dňa sa ma celý strápený spýtal: "Čo môžem pre svoju dcéru urobiť?"
Odpovedal som mu: "Modlite sa za svoje dieťa!"
"Ale načo jej bude moja modlitba, keď nebola pokrstená?"
"Modlite sa napriek tomu a zverte ju do Božích rúk."
"Ale ak už nie je žiadna záchrana, čo môže Boh v tej veci urobiť?"
"A vy neviete, že pre Boha nie je žiadna minulosť ani budúcnosť?"
Vysvetlil som mu, že pre Boha sú stále všetky veci prítomných, že predvídal jeho naliehavé prosby a nejakým spôsobom jeho dieťa zachránil.
"Bohu k tomu nechýba prostriedkov, aj keď sú pre nás ľudí skryté."
Mr. Thomson odišiel potešený a rozhodol sa, že sa až do smrti bude za ňu denne modliť ruženec.


Keď som už na ten prípad zabudol, ten dobrý muž za mnou prišiel a bol radosťou bez seba. "Eminencia, moja modlitba bola skutočne vyslyšaná. Boh moje dieťa zachránil a ona je v nebi."
Myslel som najskôr, že sa pominul, ale on pokračoval: "Včera ma navštívila Betsy, ktorá bola u nás predtým dlho slúžkou. Keď sa v rozhovore dozvedela, že som sa stal katolíkom, zvolala radostne:, Aký je Boh dobrý! Toľko rokov som sa modlila za vaše obrátenie, a teraz som sa mohla dočkať!'

Hovorili sme potom o mnohých veciach a tiež o mojej zosnulej dcére a samozrejme som jej povedal o svojich starostiach o ňu. 
,Ktorá dcéra?'
,Myrthle.'
,A kto vám povedal, že Myrthle zomrela nepokrstená?'
,Do posledného okamihu som jej v tom bránil.'
,A vy si myslíte, že ona dbala na vaše zákazy? Tiež som na nich nebrala ohľad a dala som ju pokrstiť, ešte než zomrela. Bolo to v predvečer sviatku Nanebovzatia Panny Márie. Dala som ju pokrstiť na meno Mária. Ak tomu neveríte, na farskom úrade nájdete jej krstný list.' "

Môj priateľ skutočne vytiahol z vrecka doklad, ktorý mu farár na jeho žiadosť vystavil. Jeho modlitba svätého ruženca mala účinnosť so spätnou platnosťou.


Masima
zdroj: Die schönsten Mariageschichten, Bargezziverlag
Tags

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top