Ruženec je mocná zbraň proti zlu. Hovoria to svätí. Hovoria to pápeži. Ruženec je mocná zbraň proti zlu. Prečo?
Prvý dôvod: pretože ruženec zahŕňa vôľu. Ľudská vôľa je mocná, pretože zdieľa Božiu moc. Dáva nám vôľu rozhodnúť sa konať dobro alebo zlo, a táto vôľa je sama osebe mocnou zbraňou v duchovnej sfére. Preto sa nás satan pokúša zotročiť a zneschopniť našu vôľu prostredníctvom závislostí. Keď sa naša vôľa spojí s Božou vôľou prostredníctvom modlitby, doslova sa napojíme na zdroj Božej moci.
Po druhé: pretože ruženec je fyzický. Keď pri modlitbe zaujmeme sviatostnú polohu a tiež pri nej zapálime požehnané sviece, pokropíme sa svätenou vodou, či sa pozeráme na posvätné obrazy, alebo sochy, potom používame nástroje, ktoré my máme, ale satan nie, čo je teda výhoda.
„používame fyzické aspekty modlitby“, ako je zaujatie zámernej alebo sviatostnej polohy, ako sú
Tretím dôvodom je, že ruženec zahŕňa naše jazykové funkcie. Aj pisateľ duchovných kníh pripomína, že „satan nemá prostriedky fyzickej reči“, namiesto toho bol človek obdarený „jazykmi na chválu“ a „hlasivkami a povzbudzovaním hovoriť a spievať“. Preto sa musíme modliť ruženec nahlas pohybom pier.
Štvrtý dôvod: ruženec zahŕňa našu predstavivosť. Keď meditujeme o tajomstvách ruženca, zapájame neverbálnu časť našej mysle, ktorá je komunikovaná prostredníctvom obrazov, „pozitívnym a očisťujúcim spôsobom“. Satan rád zachytáva našu predstavivosť prostredníctvom hriešnych obrazov. Tieto obrazy je možné sprostredkovať prostredníctvom internetu, televízie, alebo akéhokoľvek vizuálneho podnetu, ale tiež chce, aby naša predstavivosť zostala v deštruktívnych obrazoch. Preto môže byť naša predstavivosť použitá na žiadostivé fantázie, násilné predstavy proti našim nepriateľom alebo sa tešia z negatívnych spomienok. Preto teda meditácia o tajomstvách ruženca očisťuje našu predstavivosť a zapája a využíva predstavivosť na presadzovanie Božej vôle namiesto zla.
Piaty dôvod: ruženec prostredníctvom jazyka vedie k meditácii. Naša myseľ vo všeobecnosti funguje jazykovým spôsobom: pomocou pojmov reči a jazyka premýšľame o problémoch, uvažujeme o budúcnosti, plánujeme, čo bude nasledovať atď. Keď sa teda modlí ruženec, predstavivosť sa môže „prečistiť“ meditáciou.
Šiesty dôvod: s ružencom získame prístup k zážitkom z minulých dní, aby sme sa uzdravili. Skutočné emócie sú iracionálne a nevysvetliteľné, a preto práve v emocionálnej zóne duše máme svoje zásadné skúsenosti. V maternici a v predjazykových štádiách života prežívame život iracionálnym a emocionálnym spôsobom. Zatiaľ čo sa modlíme ruženec a jazykový kanál je obsadený a imaginatívny kanál je obsadený, Duch Svätý má prístup k hlbokým a hrubým zážitkom z našich prvých dní. Ak sú tam rany a zlé emocionálne spomienky, Matka Mária ich môže vyliečiť.
Siedmy dôvod: pretože „tajomstvá uzdravenia“ sa vzťahujú na ruženec. Pri modlitbe ruženca sú tajomstvá Kristovho narodenia, služby, umučenia a slávy otvárané a uplatňované Duchom Svätým na naše vnútorné potreby. Kde sú nečistoty, tam sa očisťujú. Kde sú zlé spomienky, tam sa liečia. Tam, kde sú rany, sa o naše potreby postarajú doktor Ježiš a sestra Mária.
Za ôsme je to preto, že ruženec je ideálnou zbraňou pre duchovný boj. Satan nenávidí ruženec. Nenávidí Máriu. Nenávidí evanjelium. Nenávidí Boha. Nenávidí Krista Pána. Nenávidí modlitbu Pána. Nenávidí Zdravas, Mária. Nenávidí nás zakaždým, keď sa modlíme ruženec, pretože vstupujeme na územie, ktoré si chce nárokovať ako svoje. Chce ovládať našu vôľu a my mu ju berieme. Chce ovládať naše slová, ale my mu ich berieme. Chce ovládať našu predstavivosť, ale my mu ju vezmeme. Chce mať kontrolu nad našimi emóciami a našimi prvými rokmi života.
Po deviate: pretože tie isté víťazstvá nad zlom, o ktorých hovoria evanjeliá, platia aj pre skutočný život. Tajomstvá evanjelia v mnohých ohľadoch oživujú víťazstvo Krista nad Satanom a modlitbou ruženca môžeme použiť tieto víťazstvá proti dielu Satana vo svete.
Desiaty a posledný dôvod: ruženec je prístupný a ľahký pre každého. A pretože Boh prostredníctvom ruženca vytvára veľmi hlboké uzdravenie v individuálnych životoch a vo svete poväčšine prístupným a jednoduchým spôsobom. Nie sú potrebné dlhé sedenia u psychoanalytika, namiesto toho sa všetci môžu jednoducho modliť ruženec. Všetky tieto dobré veci sa dejú, aj keď si mnohí neuvedomujú, že sa tak deje pre tieto hlboké aspekty modlitby.
Masima