Novéna k svätému pápežovi Jánovi XXIII.

0
Modlí sa 2.október - 10. október

Drahý pápež Ján,
Tvoja jednoduchosť a prívetivosť niesli vôňu Boha 
a zapaľovali v ľudských srdciach túžbu po dobru.
Ty si často rozprával o kráse rodiny zídenej okolo stola 
a deliacej sa o chlieb a vieru,
modli sa za nás, aby opäť v našich domovoch žili naozajstné rodiny.
S otvoreným náručím si sadil nádej a učil nás načúvať Božím krokom, 
ktorými pripravuje nové ľudstvo,
pomôž nám mať zdravý optimizmus, že zlo bude porazené dobrom.
Ty si miloval svet s jeho svetlom a tmou, a veril si, že mier je možný,
pomôž nám byť nástrojmi pokoja doma a v našich spoločenstvách.
S otcovskou nehou si dával všetkým deťom pohladenie,
dojímal si svet a pripomínal nám,
že ruky nám neboli dané, aby sme udierali, ale aby sme objímali a sušili slzy.
Modli sa za nás, aby sme sa neobmedzovali na preklínanie tmy,
ale aby sme prinášali svetlo, prinášali všade Ježiša a vždy sa modlili k Márii. Amen.

1. deň
V mene Otca i Syna i Ducha Svätého. Amen.

Drahý Pane, ďakujeme Ti, že si nám dal za príklad svätosť pápeža sv. Jána XXIII. Pomôž nám napodobňovať lásku k Tebe, ktorú prejavoval už od detstva.

Pápež sv. Ján XXIII., o tvojom ranom živote s rodinou je známych len málo podrobností. Ale musel si vyrastať vo svätom prostredí, pretože si od mladosti túžil slúžiť Bohu. Prosím, prines moje prosby pred Boha, ktorému si tak horlivo slúžil! Ako mladík si bol zapísaný do svetského františkánskeho rádu a potom si pokračoval v službe Bohu a Cirkvi po zvyšok svojho života. Modli sa za mňa, aby som mohol tak horlivo slúžiť Bohu ako ty. Modli sa, aby som urobil všetko, čo je v mojich silách, aby som zasvätil svoj život Bohu. Prosím, modli sa aj za (uveďte svoje úmysly).

Otče náš,... Zdravas´ Mária,... Sláva Otcu,...

Pápež sv. Ján XXIII., oroduj za nás!


2. deň
Drahý Pane, ďakujeme Ti, že si nám dal za príklad svätosť pápeža sv. Jána XXIII. Pomôž nám napodobňovať oddanosť k Tebe, ktorú prejavil, keď sa rozhodol slúžiť Ti ako kňaz.

Pápež sv. Ján XXIII., už od mladosti si sa cítil povolaný slúžiť Bohu celým srdcom. Vstúpil si do svetského františkánskeho rádu a začal si študovať kňazstvo. Prosím, prines moje prosby pred Boha, ktorému si túžil slúžiť! Po vyštudovaní doktorátu z teológie si bol vysvätený za kňaza. Potom si pokračoval vo vernej službe Bohu a Cirkvi po zvyšok svojho života. Modli sa za mňa, aby som bol dychtivý slúžiť Bohu akýmkoľvek spôsobom, akým ma Boh povoláva, aby som mu slúžil. Modli sa, aby som bol dychtivý zasvätiť svoj život Bohu. Prosím, modli sa aj za (uveďte svoje úmysly).

Otče náš,... Zdravas´ Mária,... Sláva Otcu,...

Pápež sv. Ján XXIII., oroduj za nás!

3. deň
Drahý Pane, ďakujeme Ti, že si nám dal za príklad svätosti pápeža sv. Jána XXIII. Pomôž nám napodobňovať cnosť, ktorú Ti preukázal vo svojej službe ako vojenský kaplán.

Pápež sv. Ján XXIII., počas 1. svetovej vojny ťa ako mladého muža odviedli do talianskej armády. Keďže si už bol vysvätený za kňaza, počas vojny si obetavo slúžil ako kaplán. Prosím, naďalej prinášaj moje prosby pred Boží trón! Po vojne si pokračoval vo vernej službe Bohu. Pracoval si v mnohých úradoch služby Cirkvi, kým si sa nakoniec nestal pápežom. Modli sa za mňa, aby som sa nikdy neunavil službou Bohu. Modli sa, aby som mohol tak horlivo slúžiť Bohu ako ty. Prosím, modli sa aj za (uveďte svoje úmysly).

Otče náš,... Zdravas´ Mária,... Sláva Otcu,...

Pápež sv. Ján XXIII., oroduj za nás!

4. deň
Drahý Pane, ďakujeme Ti, že si nám dal za príklad svätosť pápeža sv. Jána XXIII. Pomôž nám napodobňovať lásku k Tebe, ktorú prejavil vo svojej charitatívnej službe tým, ktorí to potrebujú.

Pápež sv. Ján XXIII., bol si mladým kňazom na začiatku holokaustu v Európe. Neváhal si začať pracovať na záchrane Židov pred prenasledovaním a smrťou z lásky k Bohu. Prosím, prines moje prosby pred Boha, ktorému si tak nezištne slúžil! Prežil si hrozné obdobie vo svete a búrlivé obdobie v Cirkvi. Napriek týmto skúškam si po zvyšok svojho života vytrval vo vernej službe. Modli sa za mňa, aby som vždy túžil slúžiť Bohu službou svojim blížnym. Modli sa, aby som nikdy nepremeškal príležitosť slúžiť Bohu prostredníctvom služby tým, ktorí to potrebujú. Prosím, modli sa aj za (uveďte svoje úmysly).

Otče náš,... Zdravas´ Mária,... Sláva Otcu,...

Pápež sv. Ján XXIII., oroduj za nás!

5. deň
Drahý Pane, ďakujeme Ti, že si nám dal za príklad svätosť pápeža sv. Jána XXIII. Pomôž nám napodobňovať oddanosť Tebe, ktorú Ti prejavoval v službe ako vodcovi Tvojej Cirkvi. 

Pápež sv. Ján XXIII., za pápeža si bol zvolený v neskorších rokoch svojho života. Mnohí predpokladali, že ako pápež budeš vládnuť len krátky čas a málo urobíš pre Cirkev, ale ty si bol odhodlaný urobiť pre Cirkev toľko dobra, koľko si mohol. Prosím, prines moje prosby pred Boha, ktorého Cirkvi si tak verne slúžil! Pracoval si na tom, aby si zaviedol do praxe pozitívne zmeny hneď počas tvojho pápežstva. Staral si sa o tých, ktorí to potrebovali, pracoval si na dosiahnutí zmierenia so Židmi a zvolal si Druhý vatikánsky koncil. Modli sa za mňa, aby som bol taký ochotný služobník Božej Cirkvi, ako si bol ty. Modli sa, aby som bol dychtivý použiť svoje dary na službu Bohu. Prosím, modli sa aj za (uveďte svoje úmysly).

Otče náš,... Zdravas´ Mária,... Sláva Otcu,...

Pápež sv. Ján XXIII., oroduj za nás!

6. deň
Drahý Pane, ďakujeme Ti, že si nám dal za príklad svätosť pápeža sv. Jána XXIII. Pomôž nám napodobňovať cnosť, ktorú prejavil v práci pre jednotu Cirkvi počas svojho pápežstva.

Pápež sv. Ján XXIII., mnohí si mysleli, že počas svojho krátkeho pôsobenia vo funkcii pápeža urobíš pre Cirkev málo. Ale pracoval si na tom, aby si verne slúžil Cirkvi a urobil pre ňu toľko, koľko si mohol. Prosím, predkladaj verne moje prosby pred Boha! Počas svojho pápežstva si videl nedostatok jednoty v Cirkvi. Pracoval si na zjednotení veriacich prostredníctvom presadzovania cirkevného učenia a prostredníctvom zvolania Druhého vatikánskeho koncilu. Modli sa za mňa, aby som bol vždy horlivý slúžiť Cirkvi akýmkoľvek spôsobom, akým budem môcť. Modli sa, aby som bol rovnako verným služobníkom Božím, ako si bol ty. Prosím, modli sa aj za (uveďte svoje úmysly).

Otče náš,... Zdravas´ Mária,... Sláva Otcu,...

Pápež sv. Ján XXIII., oroduj za nás!

7. deň
Drahý Pane, ďakujeme Ti, že si nám dal za príklad svätosť pápeža sv. Jána XXIII. Pomôž nám napodobňovať oddanosť Tebe, ktorú prejavoval v práci na posilňovaní učenia Cirkvi o kritických morálnych otázkach svojej doby.

Pápež sv. Ján XXIII., stal si sa pápežom v čase, keď sa spoločnosť rýchlo menila. Ako hlava Cirkvi si urobil všetko, čo si mohol, aby si podporil pravé učenie Cirkvi aj v ťažkých oblastiach života. Prosím, naďalej prinášaj moje prosby pred Boží trón! Zastával si učenie Cirkvi proti antikoncepcii a zastával si postoj Cirkvi k rozvodu. Tvoje postoje zrejme neboli u všetkých obľúbené, ale vytrvalo si kázal pravdu. Modli sa za mňa, aby som sa vo svojom živote vždy podriaďoval učeniu Cirkvi. Modli sa, aby som mohol rásť v láske k učeniu Cirkvi aj v oblastiach, ktoré sú pre mňa niekedy ťažké. Prosím, modli sa aj za (uveďte svoje úmysly).

Otče náš,... Zdravas´ Mária,... Sláva Otcu,...

Pápež sv. Ján XXIII., oroduj za nás!

8. deň
Drahý Pane, ďakujeme Ti, že si nám dal za príklad svätosť pápeža sv. Jána XXIII. Pomôž nám napodobňovať cnosť, ktorú prejavil, keď Ti naďalej verne slúžil napriek tomu, že trpel smrteľnou chorobou.

Pápež sv. Ján XXIII., na sklonku svojho života si dostal smrteľnú chorobu žalúdka. Musel si veľmi trpieť, ale naďalej si slúžil Bohu a Jeho Cirkvi. Prosím, naďalej predkladaj moje prosby Bohu, ktorému si slúžil! Aj keď sa blížila tvoja smrť, ponúkol si sa, že pomôžeš vyjednať mier v studenej vojne. Urobil si všetko, čo si mohol, aby si slúžil Bohu napriek tvojim mnohým utrpeniam. Modli sa za mňa, aby som nikdy nedovolil, aby ma utrpenie odradilo od služby Bohu. Modli sa, aby som vždy urobil všetko, čo je v mojich silách, aby som plnil Božiu vôľu, bez ohľadu na to, aké ťažké to môže byť. Prosím, modli sa aj za (uveďte svoje úmysly).

Otče náš,... Zdravas´ Mária,... Sláva Otcu,...

Pápež sv. Ján XXIII., oroduj za nás!

9. deň
Drahý Pane, ďakujeme Ti, že si nám dal za príklad svätosť pápeža sv. Jána XXIII. Pomôž nám napodobňovať oddanosť Tebe, ktorú prejavoval počas svojho života v službe Tvojej Cirkvi.

Pápež sv. Ján XXIII., cestu k svätosti a službe Bohu si začal v mladom veku. Naďalej si verne slúžil Bohu a Jeho Cirkvi po zvyšok svojho života. Prosím, naďalej predkladaj verne moje prosby pred Boží trón! Počas svojho života si slúžil Cirkvi v mnohých úlohách a počas krátkeho pôsobenia vo funkcii pápeža si vykonal veľa dobrého. Kvôli tebe a tvojej práci bol zvolaný Druhý vatikánsky koncil. Modli sa za mňa, aby som bol vždy horlivým služobníkom Božej Cirkvi. Modli sa, aby som bol vždy ochotný slúžiť Bohu akýmkoľvek spôsobom, ku ktorému ma povolá. Prosím, modli sa aj za (uveďte svoje úmysly). 

Otče náš,... Zdravas´ Mária,... Sláva Otcu,...

Pápež sv. Ján XXIII., oroduj za nás!

Masima - Verím a Dôverujem

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top