Sestre Dominike Kláre od sv. Kríža, ktorá zomrela v roku 1897 v povesti svätice, sa častejšie zjavovali duše z očistca. Jedna z nich jej povedala, že bola zachránená len pre uctievanie Máriiných bolestí.
Nežne milovala bolestnú Matku Pána a keď uvidela jej obraz alebo sochu, pomodlila sa sedemkrát Zdravas. Robila to často bez zbožného úmyslu, len zo zvyku, pretože jej to jej matka hlboko vštepila do duše, ale zostala tomuto zvyku verná po celý život.
V hodine smrti potom ju Panna Mária odmenila za túto vernosť tým, že jej pripomenula svoje bolesti, a tá duša pocítila hlbokú ľútosť nad svojím hriešnym životom, preto ju bolo odpustené.
Jej ľútosť bola taká, že jej boli odpustené nielen hriechy, ale aj časť skorých trestov. Aj v očistci sa jej Panna Mária občas zjavovala, uľahčujúc jej v jej utrpení. Počas zjavenia necítila vôbec svoje očistcové muky.
Mnoho duší, ktoré hrešili oveľa menej ako ona, bolo zavrhnutých. Preto je, ako hovorila, plná vďačnosti a lásky k presvätej Panne. Bez nej by nebola zachránená. Jej jazyk bude po celú večnosť ospevovať moc a dobrotu Panny Márie.
Sestra Dominika Klára tiež píše, že mnohí zo ctiteľov Matky bolestnej očistcom len prešli, len na krátko boli zbavení pohľadu na velebnosť Božiu. Milosti, ktoré Ježiš sľúbil tým, ktorí uctievajú bolesti jeho Matky, sú veľké.
Svätý Alfonz uvádza vo svojej rozprave o tejto veci, že svätej Alžbete bolo zjavené, že po nanebovzatí Panny Márie svätý Ján Miláčik túžil, aby ju opäť uvidel. Matka Pána sa mu zjavila aj so svojim Božským Synom a vyprosila tieto zvláštne milosti tým, ktorí budú uctievať jej utrpenie:
1. Dostane milosť pravej ľútosti nad svojimi hriechmi.
2. Mária ich bude posilňovať vo všetkých ich útrapách, zvlášť potom v poslednej hodine.
3. Bude im živou pripomienkou Ježišových bolestí a za pamätanie na nich budú na večnosti zvlášť odmenené.
4. Tieto duše budú úplne Máriine a ona pre nich dostane všetky milosti, o ktoré bude žiadať.
Páter Faber potom vypočítava ešte iné spasiteľné účinky tejto pobožnosti. Hovorí, že vedie k veľkej svätosti, ukazuje dušiam márnosť svetských pôžitkov a radostí, napĺňa ich silou v pokušeniach sveta, učí chápať bolesť Ježišovu a Máriinu nad hriechom a zmýšľať ako Ježiš Ukrižovaný, učí rozumieť tajomstvu Kríža, a napĺňa dušu oddanosťou do vôle Božej vo vlastnom utrpení.
Je to pobožnosť plná Kristovej krvi a uvádza duše priamo do Najsvätejšieho Srdca Ježišovho. Je tiež veľmi dobrou prípravou na smrť.