Augustiniánska mníška Anna Katarína Emmerichová sa narodila v roku 1774 v dedinke Coesfeld v Nemecku, v chudobných pomeroch mnohopočetnej rodiny. Už ako malé dievčatko mala túžbu stať sa mníškou. Napokon vstúpila v roku 1802 k augustiniánskemu rádu v meste Dülmen, v ktorom prežila duchovne veľmi bohatý život.
Počas svojho pobytu v kláštore zažila zjavenie Ježiša, ktorý jej nasadil tŕňovú korunu a tá jej zanechala na hlave stigmy. Neskôr vážne ochorela, bola veľmi slabá a pripútaná na lôžko. Počas tohto obdobia sa jej na nohách, rukách aj boku začali zjavovať stigmy rán Ukrižovaného Ježiša. Počas jej života mala videnia a veľký dar rozlišovania dobra od zla. Z jej zápisov a denníkov sa dodnes čerpá a stávajú sa inšpiráciou pre celý svet, keďže obsahujú vízie o umučení Krista, o zmŕtvychvstaní a mnohom ďalšom. Zomrela v roku 1824. V roku 2004 bola pápežom Jánom Pavlom II. blahorečená.
Anna Katarína Emmerichová dostala milosť videnia o tom, prečo bol zavedený sviatok Narodenia Panny Márie a tiež aj o modlitbe na Narodenie Panny Márie a takto o tom hovorila: V prírode ja taký jasot, počujem spievať vtákov, vidím poskakovať baránkov a kozliatka, a v krajine, kde stal Annin dom, poletovali holubice vo veľkých kŕdľoch, ako v opojení radosti. Z domu a jeho okolia už nie je nič zachované; teraz je tam pustatina. Videla som ísť tou krajinou smerom k hore Karmel niekoľkých pútnikov s dlhými palicami v rukách, okolo hlavy mali ovinuté šatky na spôsob čiapky. Býva tu niekoľko pustovníkov, ktorí sa sem uchýlili z hory Karmel; pustovníci sa ich začudovane pýtali, čože znamená tá radosť teraz, tu v prírode? A dostali odpoveď, že je tomu tak vždy v predvečer sviatku Narodenia Panny Márie.
Katarína hovorí: Tu, v tejto krajine, vraj stál Annin dom. Pustovník, ktorý prešiel touto krajinou im vraj rozprával, ako pred to pred dávnou dobou prvý spozoroval akýsi zbožný muž a tento zvláštny zjav bol príčinou zavedenia sviatku Narodenia Panny Márie.
Sama som teraz videla, čo bolo príčinou sviatku. Dvestopäťdesiat rokov po smrti presvätej Panny som videla veľmi zbožného muža putovať po Svätej Zemi, aby vyhľadal a uctil všetky miesta a všetky stopy, ktoré zanechal a posvätil Ježišov život na zemi.
Videla som, že tento svätý muž požíval vyššie vedenie a že častejšie bol na jednotlivých miestach niekoľko dní zadržiavaný veľkou vnútornou slasťou a rozmanitými zjaveniami, ktoré mal a prežíval v modlitbe a rozjímaní. Tiež už niekoľko rokov v noci zo siedmeho na ôsmeho septembra pociťoval veľkú radosť v prírode a počul rozkošný spev v povetrí, a následne bol, na naliehavú modlitbu, v snách poučený anjelom, že je to noc narodenia presvätej Panny Márie.
Toto vysvetlenie dostal na ceste k hore Sinaj alebo Horeb. Zároveň mu bolo oznámené, že je tam v jednej jaskyni proroka Eliáša zamurovaná kaplnka v úcte Mesiášovej Matky a obe správy má oznámiť pustovníkom, ktorí tam žijú.
Potom som videla, ako prišiel k hore Sinaj. Miesto, kde teraz stojí kláštor, bolo už vtedy obývané rôzne rozptýlenými pustovníkmi a bolo na strane k údolí rovnako strmé, ako teraz.
Potom som videla, že tu po jeho oznámení slávili pustovníci 8. septembra asi v roku 250 prvý raz sviatok narodenia svätej Panny, a táto slávnosť prešla odtiaľ do celej cirkvi.
Tiež som videla, ako sa pustovníci chystali s ním vyhľadať Eliášovu jaskyňu a kaplnku k úcte svätej Panny. Tieto miesta sa však ťažko hľadali medzi početnými jaskyňami Esenov a iných pustovníkov. Okolo týchto jaskýň som videla mnoho spustnutých záhrad, v ktorých sem-tam stáli nádherné stromy.
Zbožný muž sa pomodlil a poznal, že budú musieť prinútiť Žida, aby išiel s nimi do týchto jaskýň a do ktorej nebude chcieť vojsť, tá bude Eliášovou jaskyňou. Potom som videla, ako posielali starého Žida do týchto jaskýň a ako on cítil, že z jednej jaskyni s úzkym vchodom je znovu a znovu vytláčaný, hoci sa celou silou namáhal, aby do nej vnikol. Z toho poznali, že je to Eliášova jaskyňa. V nej našli druhú, zamurovanú jaskyňu, ktorej vchod otvorili; a bolo to miesto, kde sa Eliáš modlil k úcte budúcej Spasiteľovej Matky. Veľké krásne, kvetmi ozdobené kamene, ktorými bola zamurovaná stena, boli neskôr vzaté na stavbu chrámu.
V jaskyni som tiež videla mnoho svätých kostí prorokov a praotcov, tiež niekoľko zásten z pletiva a náradie k skorším bohoslužbám; čo všetko bolo zachované pre kostol.
Blahoslavená Anna Katarína Emmerichová mala množstvo videní, ktoré sú zaznamenané. Katarínin život sa už v detstve, začal prejavovať dar proroctva a túžby po hlbokom spojení s Bohom. Hoci neskôr prežívala roky plné svätej bolesti a mystického zjednotenia s Bohom, každý skutok premieňala na obetu. Medzi rôznymi videniami, ktorými bola omilostené, bolo aj videnie o modlitbe na Narodenie Panny Márie.
O modlitbe na Narodenie Panny Márie povedala: Mala som jedno zjavenie o svätej Brigite a boli mi oznámených veľa poznaní, ktoré táto svätica dostala od Márie o jej počatí a narodení.
Spomínam si ešte, že jej svätá Panna povedala: „Ak budú tehotné ženy oslavovať predvečer sviatku Jej narodenia pôstom a zbožnou modlitbou deviatich Zdravas‘ k úcte Jej deväťmesačného prebývania v materskom lone, a ak budú túto pobožnosť častejšie opakovať počas svojho tehotenstva, a zvlášť v predvečer pôrodu a prijmú pri tom nábožne sväté sviatosti, prednesie ich modlitbu Bohu a vyprosí im šťastný pôrod aj za najťažších okolností.“
Potom svätá Panna, keď sa mi zjavila a blížila sa ku mne, mi medzi iným povedala toto: Kto sa dnes popoludní v zbožnej láske pomodlí deväť Zdravas‘ k úcte Jej deväťmesačného prebývania v materskom lone a Jej narodenia a bude túto pobožnosť konať deväť dní, ten že denne podá deväť kvetov do kytice, ktorú Ona v nebi prijme a odovzdá Najsvätejšej Trojici, aby modliacemu sa tým vyprosila milosti.
Neskôr som cítila, akoby som bola vytrhnutá do výšky medzi nebom a zemou. Zem ležala podo mnou pustá a temná, a v nebi som videla pred Božím trónom medzi chórmi Anjelov a rádmi Svätcov presvätú Pannu.
Videla som, že z pobožností a modlitieb zeme sa pre Ňu budujú dve slávobrány, dva čestné tróny, z ktorých potom vyrastali kostolné paláce, ba celé mestá. Bolo podivuhodné, že tieto budovy, ako som videla, boli celé postavené z bylín, kvetín a vencov, ktorých rôzne druhy vyznačovali spôsob aj cenu modlitby jednotlivých ľudí i celých obcí. Videla som, že Anjeli a Svätí to všetko prijímajú z rúk modliacich sa a nesú hore.