Vôľa môže zvíťaziť nad zlým duchom

0
"Zlý duch len vykonáva moju spravodlivosť," hovorí Božia prozreteľnosť svätej Kataríne Sienskej a pokračuje vysvetlením, ako môže vôľa zvíťaziť nad zlým duchom.

Zlý duch len vykonáva moju spravodlivosť, pretože trápi duše, ktoré ma biednym spôsobom urážali. V tomto živote je úlohou zlých duchov pokúšať tvory a obťažovať ich. Samozrejme, nie preto, aby nad mojimi tvormi zvíťazili, ale aby zvíťazili moji tvorovia a dostali odo mňa slávu víťazstvu, pretože všetky ich cnosti prešli skúškami.

Nikto sa tej skúšky nesmie báť, nech naňho zlých duch dotiera akýmkoľvek bojom alebo pokušením, lebo som vás spevnil mocou vôle, kalenej v krvi svojho Syna. A žiadny zlý duch ani tvor nemôže zmeniť vašu vôľu, pretože som vám ju udelil spolu so slobodným úsudkom.

Slobodným úsudkom si ju teda môžete ponechať alebo ju opustiť. Slobodná vôľa je zbraň, ktorú vkladáte do rúk zlého ducha: môže sa stať nožom, ktorý vás vzápätí poraní a zabije. Ale keď mu človek sám nevloží nôž svojej vôle do rúk, nesúhlasí s jeho obťažovaním a pokúšaním, nikdy ho nezraní hriešna viera.


Ľudská vôľa sa tak naopak posilní a zrak ľudského intelektu sa rozjasní, takže človek vidí moju lásku, ktorá dovoľuje, aby ste boli pokúšaní len preto, aby ste mohli získať cnosti a podať o nich dôkazy. Cnosti človek nedosiahne inak než poznaním seba a mňa. Toto poznanie sa najdokonalejšie dá získať v čase pokušenia, pretože v týchto chvíľach človek poznáva svoje nebytie. Nemôže sa totiž sám toho trápenia a obťažovania zbaviť, aj keď im chce utiecť.

A vo svojej vôli môže lepšie poznávať mňa. Totiž, hneď ako jeho vôľa, posilnená mojou dobrotivosťou zistí, že je pokušenie dopustené z mojej vôle, nedovolí človeku pokušiteľské myšlienky. Zlý duch je totiž slabý a sám osebe nič nezmôže. Má len tú moc, ktorú mu umožním. A túto moc mu neumožňujem z nenávisti, ale z lásky, aby ste nad ním mohli zvíťaziť a aby ste dosiahli dokonalé poznanie mňa i vás samotných.

Takto môže byť cnosť podrobená skúške: dá sa totiž dokázať jedine tak, že zvíťazí nad svojím opakom. Vidíš, teda, že i zlí duchovia, trápiaci odsúdených k zatrateniu, sú moji služobníci. V tomto živote precvičujú cnosť duše tým, že ju podrobujú skúškam. Snahou zlého ducha iste nie je skúšať vaše cnosti, naopak, chce vás o ne pripraviť, ale nemôže to urobiť, pokiaľ to sami nechcete.

Preto pouvažuj, ako  veľmi hlúpy je človek, ktorý sa sám oslabí tam, kde som ho učinil silným, a sám sa vrhne do náruče zlých duchov. preto chcem, aby si vedela, že ľudia, ktorí sa počas svojho života vydali do moci zlého ducha - neboli k tomu nikdy donútení, pretože ich nikto nemôže prinútiť, ako som ti povedal: môžu sa mu len dobrovoľne vydať do rúk - dôjdu k okamihu smrti v tomto zvrátenom područí a nemusia čakať na iný súd. Odsudzujú sa totiž sami svojím svedomím a so zúfalstvom sa vydávajú do večného zatratenia. Na samom prahu smrti sa nenávistne primknú k peklu. A ešte než do neho vstúpia, sami si ho spolu so zlými duchmi, svojimi pánmi, zvolia za odmenu.

Tak spravodliví, ktorí žili a zomreli v láske, ktorí žili v dokonalej cnosti vedení svetlom viery, s okom viery a dokonalou nádejou v Baránkovu krv, vidia v poslednom okamihu života dobro, ktoré som im pripravil, a s láskou mu otvárajú náruč a láskyplne sa tisnú ku mne, najvyššiemu a večnému Dobru. Týmto spôsobom zakúša spravodlivý človek večný život, ešte než opustí smrteľné telo a než je jeho duša oddelená od tela.

Iní, ktorí žili a došli až k okamihu smrti v nedokonalej, bežnej láske a nedosiahli teda tú veľkú dokonalosť, prijímajú moje milosrdenstvo s rovnakým svetlom viery a nádeje ako dokonalí ľudia, ale pretože nemajú dokonalú lásku, tisnú sa k môjmu milosrdenstvu ešte viac, pretože ho považujú za nekonečne väčšie než svoje viny. 

Nečistí hriešnici sa chovajú práve naopak, pretože k svojmu zúfalstvu vidia, aký osud ich čaká, a nenávistne sa ho chytia, ako som ti povedal. tak ani jedni, ani druhí nečakajú na súd, ale každý odchádza zo života svojím smerom, ako som ti vysvetlil. 

Miesto, ktoré im prislúcha, okúsia, ešte než sa ich duša oddelí od tela, a posledný okamih života: duše, odsúdené k zatrateniu s nenávisťou a zúfalstvom; dokonalí s láskou a svetlom viery a s nádejou krvi. Nedokonalí s milosrdenstvom a rovnakou vierou dôjdu do očistca.

Masima - Verím a Dôverujem

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. *Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top